بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در قزوین افتتاح شد

بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در قزوین با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد.

به گزارش «ایسنا»، در مراسم افتتاح این مجموعه، حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی در جمع استادان و دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به ثمرات مثبت تاسیس و فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی موتور توسعه شهرها است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: سابقه هزاران سال تمدن ایرانی،‌ ما را وارث استعدادی کرده است که علم و پیشرفت‌های علمی یکی از آنها است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ظرفیت‌های علمی فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی،‌ اظهار کرد:‌ اگر حمایت مسوولان در این خصوص متمرکز شود می‌توان از این توان و ظرفیت‌های علمی برای توسعه کشورهای جهان سوم نیز بهره برد.وی افزود:‌ در این صورت خواهید دید که دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر دنیا به ویژه جوامع جهان سوم جای خود را باز خواهد کرد.هاشمی رفسنجانی ایجاد زمینه‌هایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را جهش بعدی این نهاد آموزشی عنوان کرد و گفت:‌ در‌حال‌حاضر نیاز جامعه به تحصیلات عالی تاحدودی مرتفع شده و اکنون باید به دنبال تعمیق علم و کاربردی کردن آموزه‌های دانشگاهی باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس دانشگاه آزاد را ناشی از کشف یک نیاز مهم جامعه دانست و گفت: هر تحولی معلول یک نیاز است و این نیاز در اوایل انقلاب، تحصیل در سطوح بالا بود.

وی با اشاره به دیدگاه گروه‌هایی که ورود بخش‌خصوصی به حوزه آموزش عالی را در اوایل انقلاب مذموم و نامطلوب می‌دانست، عنوان کرد: خوشبختانه با گذشت زمان و حمایت معنوی حضرت اما‌م‌(ره)، واقعیت خود را بر این تفکر تحمیل کرد.

هاشمی رفسنجانی برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه‌های تحصیلات در سطوح بالاتر در نهادهای آموزش عالی را مرحله بعدی کشف نیاز جامعه به تحصیل علم دانست و گفت:‌ این مرحله شیرین‌تر،‌ آسان‌تر و دارای بازده بهتری است.

وی با تاکید بر هماهنگی میان سه عنصر انسان، فضا و ابزار به عنوان عوامل موثر در افزایش بهره‌وری،‌ اظهار کرد: متاسفانه امروز از فضا و ابراز و منابع طبیعی مسرفانه استفاده می‌کنیم ولی قدر نیروهای انسانی را نمی‌دانیم.

وی سهم نیروهای تحصیلکرده را در جامعه بیکار کشور بالا ارزیابی کرد و آن را ناشی از آن دانست که این نیروها برای کاریابی، نیاز به دانش و مهارت فنی دارند.

هاشمی افزود:‌ برای کشور اسلامی و انقلابی ایران ننگ است که با این همه ثروت و فضا،‌ فرزندانش برای تحصیل به خارج از کشور بروند.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ با اشاره به توانمندی‌های استان قزوین، این استان را بهترین و مهم‌ترین مرکز صنعتی و کشاورزی، الگوی فرهنگی کشور،‌ مرکز دانش، مرکز معنوی و فرهنگی دنیا، پایلوت گردشگری و نقطه امن کشور دانست.

هاشمی رفسنجانی افزود: استان قزوین استحقاق پیشرفت را دارد و راهکار آن وجود دانشگاه و مراکز آموزش عالی پیشرفته در منطقه است.براساس این گزارش، فاز اول مجتمع بزرگ خوابگاهی «لاله» دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مساحتی بالغ‌بر ۱۰هزار متر مربع و زیربنای ۱۹هزار متر مربع با هزینه ۵۵میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

این مجتمع دارای امکانات کامل رفاهی مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی، از جمله مرکز پزشکی، پایگاه پیشرفته، سالن ورزشی و کتابخانه و سرویس اختصاصی برای هر اتاق است.