تبریز- خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس قانون بودجه در سال ۸۶، ۲۴۴۵ میلیاردو ۳۳۸ میلیون ریال درآمد استانی برای آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده است.

علی فراقی، در اولین گردهمایی مسوولان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان طی سال ۸۶ در تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: این میزان درآمد استانی نسبت به سال گذشته که ۱۸۶۵ میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال بود، ۱/۳۱درصد و نسبت به عملکرد درآمدهای استانی سال گذشته، ۲۴درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به این که سال ۸۶، سال انضباط مالی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است و سقف اعتبارات هزینه‌ای پیش‌بینی شده برای سال ۸۶، نسبت به مصوب سال گذشته، ۵/۴درصد کاهش نشان می دهد از ذی‌حسابان و مسئولان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان خواستار همکاری هر چه بیشتر برای تحقق سیاست‌های دولت با ارائه پیشنهادها و راهکارهای لازم در این زمینه شد.

فراقی افزود: در سال‌جاری، ۴۰درصد هزینه‌های استانی اعم از عمرانی و جاری از محل درآمدهای استانی و ۶۰درصد از محل درآمدهای ملی تامین و پرداخت می‌شود.وی از تشکیل کمیته نظارت بر هزینه دستگاه‌های اجرایی و صرفه‌جویی در استان در آینده نزدیک خبر داد.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان شرقی و دبیر ستاد درآمد و تجهیز منابع استان، ترکیب درآمدهای استانی را شامل درآمد مالیات‌های مستقیم و درآمد مالیات‌های غیر مستقیم استانی و درآمد دستگاه‌های اجرایی استان دانست و اظهار کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۵میلیارد و ۴۹۳میلیون ریال از محل درآمدهای مالیاتی و ۲۶۶میلیارد و ۷۴۴میلیون ریال از محل درآمد دستگاه‌های اجرایی استان وصول و به حساب خزانه معین استان واریز شد.

وی ابراز امیدواری کرد با فعالیت دست‌اندرکاران، رقم پیش‌بینی شده برای درآمد استان در سال ۸۶ به موقع وصول و به حساب خزانه معین استان واریز شود.