مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز از تدوین و ابلاغ آیین‌نامه مناطق ویژه اقتصادی کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا بختیاری افزود: در گذشته قانون مناطق ویژه اقتصادی تدوین شده بود اما اجرای آن منوط بر تهیه آیین‌نامه اجرایی بود. وی افزود: به همین منظور آیین‌نامه مورد نیاز تدوین شد و در تاریخ دوم خرداد ماه به تایید رییس‌جمهوری رسید و چهار روز بعد نیز به مناطق ویژه اقتصادی ابلاغ شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با ارزیابی مثبت از نتایج تهیه این آیین‌نامه در فعالیت مناطق ویژه اقتصادی خاطر نشان کرد: با ابلاغ این آیین‌نامه بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبر خارجی و ایرانی به حضور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز علاقمند شدند که در آینده نزدیک با آغاز فعالیت این شرکت‌ها شاهد توسعه اقتصاد استان فارس خواهیم بود.

بختیاری از انجام توافق‌های اولیه منطقه ویژه اقتصادی شیراز با یک شرکت ایرانی - خارجی برای تولید تلفن همراه در این منطقه خبر داد و افزود: علاوه بر مذاکرات یاد شده توافق‌هایی نیز با شرکت (KSB) آلمان صورت گرفته است که در آینده‌ای نزدیک شاهد فعالت‌های این شرکت خارجی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز خواهیم بود.