ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: ۳۲۰هزار قطعه بچه ماهی سفید با حضور مدیرکل شیلات استان مازندران، معاون صید و بنادر ماهیگری، رییس کارگروه تکثیر و پرورش مصنوعی ماهیان و کارشناسان شیلات در بابلرود بابلسر رها شدند. حسن حبیب‌نژاد، مدیرکل شیلات استان مازندران در این مراسم گفت: اگر فرهنگ سالم نگه داشتن رودخانه‌ها را در میان قشر نوجوان جامعه ترویج کنیم، در آینده رودخانه‌هایی سالم برای تکثیر طبیعی ماهیان خواهیم داشت که افزایش ذخایر ماهیان و افزایش صید ماهی را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت رودخانه‌های استان برای تکثیر طبیعی ماهیان دریا گفت: بیشتر ماهیان خزری برای تکثیر طبیعی به آب‌های شیرین رودخانه‌ها مهاجرت می‌کنند که متاسفانه به دلیل آلودگی روخانه‌ها، برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه و ساخت سدها رودخانه‌‌ها نتوانستند در تکثیر طبیعی آبزیان نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: به منظور جبران و جلوگیری از کاهش ذخایر آبزیان دریا هر ساله طبق برنامه، اداره کل شیلات استان مازندران اقدام به تکثیر مصنوعی ماهیان و رهاسازی ماهی در رودخانه‌ها و دریا می‌کند.

حبیب‌نژاد از پرورش و رهاسازی ۵۵۵هزار قطعه بچه‌ماهی آزاد و ۲/۳میلیون قطعه بچه‌ماهی خاویاری و ۵۵میلیون قطعه بچه‌ماهی سفید در سال ۸۵ خبر داد و افزود: تولید و رهاسازی این ماهی‌ها می‌تواند نقش موثری در افزایش صید ماهیان استخوانی داشته باشد.