استاندار ایلام گفت: با مجوز وزارت نفت بزودی پالایشگاه نفت دهلران توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد. به گزارش «ایسنا»، علی محمد آزاد اظهار کرد: این پالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۱۱۰‌میلیارد تومانی با تولید ۳۰‌هزار بشکه در روز در شهرستان دهلران ساخته خواهد شد و حداکثر ظرف ۱۵ روز آینده کلنگ زنی پالایشگاه انجام خواهد شد.

وی به تلاش‌های فراوان تمام مدیران برای توسعه استان اشاره کرد و افزود: سیاست مسوولان استانی و دولت به منظور رفع عنوان محرومیت از چهره استان است و در همین راستا اجازه نمی‌دهیم طرح‌های تاثیرگذار در توسعه استان روی زمین بماند و در خصوص پالایشگاه نفت دهلران همه توان مدیران را بسیج کردیم تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان راغب‌تر شود.

استاندار ایلام با اشاره به این که شرکت سازنده پالاشگاه آمادگی خود را برای افزایش ظرفیت تولید تا ۹۰‌هزار بشکه در روز اعلام کرده است افزود: ‌هم اکنون ۱۰۰هکتار زمین به منظور ساخت پالایشگاه در شهرستان دهلران اختصاص یافته است و میزان سرمایه گذاری اولیه این پالایشگاه ۵۵۰‌میلیارد تومان است، که بخشی را می‌پردازیم، قسمتی از محل اعتبارات بنگاه‌ها پرداخت خواهد شد و بخش دیگر را شرکت خصوصی تقبل خواهد کرد.

اخذ مجوز ارائه تسهیلات به صنایع بزرگ

استاندار ایلام همچنین از دریافت مجوز ارایه تسهیلات از محل بنگاه‌های اقتصادی زودبازده به طرح‌های و صنایع بزرگ در این استان خبر داد.

وی افزود: در سفر هیات دولت به استان ایلام سه‌هزار و ۶۰۰میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد واحدهای کوچک اقتصادی زودبازده اختصاص یافت. وی افزود: در رایزنی‌های انجام شده با معاون اول رییس‌جمهوری و وزیر کار و امور اجتماعی مقرر شد که بخشی از این تسهیلات برای اجرای طرح‌های بزرگ با سرمایه‌گذاری ۱۰میلیارد ریال اختصاص یابد. وی اظهار کرد: بر اساس این مجوز، طرح‌های صنعتی بزرگ که بالای ۵۰نفر اشتغال‌زایی داشته باشند، می‌توانند از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.