گروه استان‌ها: مدیر کل راه و ترابری خراسان رضوی از اجرای ۱۵طرح رفع نقاط پرحادثه در محورهای این استان در سال‌جاری خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی، سید آیت‌‌ا... هاشمی نسب، مدیر کل راه و ترابری خراسان رضوی با بیان این مطلب، افزود: ایمن‌سازی محورهای چناران به قوچان به طول ۷۳کیلومتر، محور طرق به سردخانه، جاده گناباد، بیدخت، تقاطع، سه‌راهی ارزنه، کمربندی قوچان و تقاطع بید به برغمد جزو این طرح‌ها است.

مدیر کل راه و ترابری خراسان رضوی ادامه داد: اعتبارات فصل حمل و نقل استان در سال ۸۶ تنها پنج‌درصد رشد داشته است که با توجه به افزایش هزینه‌های راهسازی، این میزان افزایش بسیار ناچیز است.

هاشمی نسب تصریح کرد: با توجه به وضع موجود، اولویت اصلی ما تکمیل طرح‌های موجود است تا بتوانیم حجم عظیم طرح‌ها در دست ساخت را که عملیات اجرایی آنها در استان شروع شده را به پایان برسانیم.

وی از تکمیل عملیات بهسازی در ۵/۵۵۳کیلومتر از راه‌های استان خبر داد و گفت: بهسازی محور تربت‌حیدریه- رشتخوار، خواف به طول ۱۱۸کیلومتر، بهسازی محور تربت‌جام- تایباد- خواف به طول ۱۵۰کیلومتر جزو طرح‌های مهم سال ۸۶ این اداره کل است.

وی همچنین به ادامه عملیات روکش آسفالت در محورهای استان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری در سطح ۷۸۷کیلومتر از محورهای استان عملیات روکش آسفالت انجام خواهد شد که انجام روکش آسفالت محور تربت‌جام- تایباد- دوغارون به طول ۸۰کیلومتر، محور کاهک - سبزوار به طول ۸۶کیلومتر و سه‌راهی شادمهر - گناباد- خضری به طول ۱۱۰کیلومتر جزو این طرح‌ها است.