میزان استخراج زغال سنگ طبس ۶۰ درصد افزایش می‌یابد

دنیای اقتصاد - بیرجند- محمد قربانی: مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با اشاره به راه‌اندازی معدن زغال‌سنگ پروده ۴ از افزایش ۶۰ درصدی میزان استخراج زغال‌سنگ خام در معادن این شرکت درسال‌جاری خبر داد. مهندس رمضان کریتی ثانی در دیدار از مراحل اجرایی این معادن اظهار کرد: پروده چهار ظرفیت ۷۵۰ هزار تن زغال‌سنگ خام معادل ۴۵۰ هزار تن زغال‌سنگ کنسانتره را دارد.

وی افزود: شهرستان طبس با ۱/۱ میلیارد تن ذخیره زغال‌سنگ، بزرگ‌ترین منطقه زغال‌دار کشور است که در آن برای استخراج ۴۰۰ هزار تن زغال‌سنگ در دو معدن به روش لانگ‌وال یا جبهه کار طولانی و سیستم رومان پیلار برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس گفت: هم‌اکنون در معادن زغال‌سنگ دولتی طبس بیش از ۲۰۰ هزار تن زغال‌سنگ خام استخراج شده که از اوایل امسال مورد استفاده کارخانه ذوب آهن اصفهان قرار می‌گیرد. وی همچنین افزود: براساس قرارداد منعقد شده با کارخانه کک‌سازی زرند کرمان، حدود ۱۳۵ هزار تن زغال‌سنگ به مقصد زرند بارگیری شده است.

کریتی ثانی بیان کرد: در سال گذشته و به منظور تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نام‌گذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، توانسته‌ایم استخراج زغال‌سنگ خام خود را نسبت به سال گذشته به میزان ۶۰ درصد افزایش دهیم.وی افزود: میزان ظرفیت پیشروی معدن در این شرکت حدود سه برابر افزایش یافته که دلیل آن، تولید بخشی از قطعات مورد نیاز با استفاده از مهندسی معکوس و کپی‌سازی در داخل کشور بوده است که تاثیر بسزایی در جلوگیری از خروج ارز دارد.