دنیای اقتصاد - زنجان: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی برای شهرها از برنامه‌های مهم حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل است، گفت: فرآیند بررسی، تایید و ابلاغ این طرح‌ها بسیار زمان بر است. عباسعلی فلاح با اشاره به اینکه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای دندی، آببر، هیدج و صائین قلعه که از سال ۸۷ قرارداد آن منعقد شده پس از طی مراحل بررسی و تایید، با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری در سال گذشته ابلاغ شد،

تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای ارمغان خانه، زرین رود، چورزق و سهرورد را نیز از دیگر برنامه‌های اولویت دار این حوزه اعلام کرد. وی ادامه داد: برای شهرهای سلطانیه، قیدار و خرمدره نیز که دارای طرح جامع هستند، امسال طرح تفصیلی تهیه خواهد شد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان در مجموع با اعتبار ۶ میلیارد ریال در حال تهیه است.

فلاح خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از مجموع ۱۹ شهر استان زنجان، برای ۴ شهر طرح‌های تفصیلی یا جامع در حال تهیه است. وی در ادامه تهیه طرح جامع برای شهر زنجان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای تهیه طرح جامع شهر زنجان جلسات متعددی برگزار شده و نقشه پایه آن پس از مطالعه و بررسی‌های مکرر به تایید رسیده است. وی تصریح کرد: در سال جاری سعی داریم پس از تایید و تصویب این طرح توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، آن را ابلاغ کرده و به مرحله اجرا برسانیم. مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح‌های جامع عموما ۱۰ ساله تهیه می‌شوند و باید در این مدت مورد باز‌بینی قرار گیرند.

این مقام مسوول‌ در پایان با تاکید بر لزوم اجرای طرح محور داوود قلی _ دلجویی براساس سیما و منظر شهری افزود: پس از بررسی موانع و مشکلات اجرای این طرح در کمیته فنی و برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ در اواخر اردیبهشت سال جاری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.