سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: جذب و ساماندهی سرمایه‌گذاری یکی از نیازهای اصلی این استان است. دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: جذب و ساماندهی سرمایه‌گذاری یکی از نیازهای اصلی این استان است.

پیمان اسراری در دیدار نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، گفت: ایجاد و راه اندازی دپارتمان جذب و ساماندهی سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و حتی دولتی یکی از نیازهای اصلی و حیاتی استان کردستان در حال حاضر است.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف میزان سرمایه‌گذاری‌های دولت در کردستان کم بوده و بعد از آن نیز به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها، بخش خصوصی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در استان پیدا نکرده است و به همین دلیل امروز در شماری از حوزه‌های تولیدی استان کردستان با کمبودهایی مواجه است. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان ادامه داد: ایجاد و راه اندازی دپارتمان سرمایه‌گذاری در استان کردستان می‌تواند ضمن شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان بر اساس برنامه‌ها و چشم اندازهای توسعه شرایط را برای راه اندازی واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف فراهم کند.

اسراری در ادامه با اشاره به نیاز شهرک‌های صنعتی استان کردستان به اعتبارات بیشتر گفت: شهرک‌های صنعتی بهترین فرصت برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی هستند و به همین دلیل باید در این بخش اعتبارات بیشتری اختصاص پیدا کند تا در کنار حمایت از واحدهای تولیدی فعلی، شرایط و زمینه برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای صنعتی جدید نیز فراهم شود.

وی اختصاص اعتبار در حوزه کمک‌های فنی به واحدهای تولیدی را از دیگر نیازهای اصلی استان کردستان عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز باید در بودجه سال جاری توجهی ویژه صورت گیرد که در صورت عملی کردن این مهم زمینه و فرصت برای جلوگیری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کردستان جزو استان‌های معدن خیز کشور است، افزود: هر چند که امروز شمار زیادی واحد معدنی در این استان فعال است، ولی باید با ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی شرایط را برای تبدیل ذخایر معدنی و عرضه آنها به بازار مصرف فراهم کرد.