تفاهمنامه‌ همکاری‌های اقتصادی و تجاری خوزستان ایران و دیوانیه عراق به امضای استانداران دو استان رسید. به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان به نقل از سازمان بازرگانی استان خوزستان، این تفاهمنامه در زمینه تجاری ـ کشاورزی و ارائه خدمات به امضا رسید و بخش کشاورزی آن شامل زراعت، باغبانی، امور دام و پرورش ماهی، انتقال دانش و تجربیات در زمینه پرورش و اصلاح‌ نژاد دام و طیور، توسعه جنگل‌کاری و ترویج آموزش کشاورزی است.

مصوبات این تفاهمنامه در بخش تجاری شامل برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی از تولیدات خوزستان در استان دیوانیه عراق، تسهیل در امر ترانزیت کالا از بنادر خوزستان و مرز شلمچه به استان دیوانیه عراق و تشکیل کمیته مشترک برای تبادل تجارت کالا است.

در بخش خدمات نیز ارائه خدمات آموزشی، علمی، بهداشتی و درمانی، آموزش رشته‌های مختلف ورزشی به مربیان و ورزشکاران عراقی و برگزاری مسابقات ورزشی دوجانبه مهم‌ترین موارد همکاری‌های مبادله شده در این تفاهمنامه است.

خلیل جلیل حمزه، استاندار دیوانیه عراق نیز از مساعدت‌های مسوولان خوزستانی در بازسازی استان دیوانیه عراق تقدیر و تشکر کرد و این همکاری‌ها را مهم دانست و خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه شد.