ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: مراسم افتتاح طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان بابلسر با حضور استاندار مازندران، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی استان مازندران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد. ابوطالب شفقت، استاندار مازندران در این مراسم با بیان این که ۹۰درصد حریم ۶۰متری ساحل دریای مازندران که در اختیار دستگاه‌های دولتی بود تاکنون آزاد شده‌است، گفت: این اقدام مهم امری ملی است که اثرات مهم، دراز مدت و موثری برای گردشگری کشور خواهد داشت و این افتخاری برای دولت نهم است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح سامان‌دهی ساحل دریا نیز آغاز شده و در ساحل شهرستان ساری و به صورت پایلوت این طرح آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اقدام دیگری که با جدیت و حمایت‌های رییس‌جمهوری در حال انجام است، در اختیار قرار دادن تمامی مجتمع‌ها، ویلاها و پلاژهای رفاهی و تفریحی مربوط به دستگاه‌های دولتی به مردم است. این مجتمع‌ها در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار داده خواهد شد و این سازمان با برنامه‌ریزی، راهکارهای لازم را برای استفاده هر چه بهتر مردم از این امکانات اتخاذ خواهد کرد.

استاندار با تاکید بر این نکته که مازندران می‌تواند و باید قطب گردشگری جهان اسلام باشد، از تدبیر برنامه‌هایی برای استان خبر داد که طی آن افراد مسلمان و متدین کشورهای عربی و مسلمان با خانواده‌هایشان برای استفاده از مواهب الهی مازندران به این استان سفر کنند.

شفقت با بیان این که باید فضای استان برای پذیرش گردشگر آماده باشد، بر اولویت قراردادن بهداشت، پاکیزگی، چشم‌نوازی محیط و خدمات دهی مناسب به مسافران تاکید کرد و از همه دست‌اندرکاران طرح‌های سالم‌سازی دریا خواست دست به دست هم دهند تا در سال‌جاری شاهد کاهش آمار حوادث باشیم.

وی صدا و سیما را به عنوان یک دانشگاه اخلاق اسلامی توصیف کرد که می‌تواند نقش مهمی در راستای تعمیق باورهای دینی و تشویق گردشگران به رعایت شئون اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به این که برای زیرسازی‌ طرح‌های گردشگری دریای مازندران نیاز به یک اعتبار ملی است، خطاب به نمایندگان مجلس و مسوولان کشوری گفت: به طور حتم با تخصیص بودجه ملی به طرح‌های گردشگری، شاهد درآمدزا شدن دریای مازندران پس از دو سال برای کشور خواهیم بود.