راه‌های گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی مشهد و بغداد بررسی شد

مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: در جلسه هماهنگی توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی هیات‌های بازرگانی مشهد و بغداد که در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد برگزار شد، راه‌های توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری دو شهر بررسی شد. غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان رضوی سفر هیات اقتصادی بازرگانی بغداد به مشهد را سرآغاز حرکت‌ها و تبادلات مهم اقتصادی و تجاری دانست و افزود: اتاق بازرگانی مشهد با همکاری و همفکری مسوولان، تمامی موانع گسترش ارتباطات اقتصادی تجاری را برطرف خواهد کرد.

زارع صفت، مشاور استاندار خراسان رضوی در امور عراق نیز در این مراسم ملت‌های ایران و عراق را دارای علائق و منافع مشترک منطقه‌ای دانست و افزود: ملت ایران و عراق یک امت در دو کشور هستند. وی با اشاره به موقعیت استان خراسان رضوی برای توسعه روابط‌اقتصادی و بازرگانی دو کشور گفت: ۹دفتر نمایندگی سازمان‌های بین‌المللی در مشهد دایر است که می‌‌توانند در این ارتباط موثر باشند. تیزمغز، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق نیز فضای عراق را برای انجام کارهای تجاری و بازرگانی امن و آرام دانست و افزود: همه مسوولان کشور قصد حمایت از دولت عراق را دارند.

وی گفت: برای مبادلات اقتصادی و تجاری هر گونه اختلافی پیش بیاید از طریق اتاق مشترک بازرگانی قابل پیگیری است. عبدالکریم الجبوری، رییس اتاق بازرگانی بغداد نیز با اشاره به اینکه ۹ استان عراق دارای امنیت نظامی است، گفت: بازرگانان باید از قوانین سرمایه‌گذاری در عراق به موقع استفاده کنند. وی با بیان اینکه واردات به عراق از گمرکات و مالیات معاف است،‌ افزود: تمامی موانع مبادلات تجاری ایران و عراق برطرف می‌شود و امنیت سرمایه‌‌گذاری را نیز آماده خواهیم کرد.