دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت:43هزار و 500 واحد روستایی در استان کرمانشاه مقاوم‌سازی شده و طرح آمارگیری از ویژگی‌های 377 روستا با 7 هزار و 400 واحد روستایی در استان در دستور کار قرار دارد.
بابک عاطفی در نشستی که‌ به‌منظور بررسی طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی در سالن جلسات بنیاد مسکن استان کرمانشاه برگزار شد، در خصوص برنامه‌های سال‌جاری گفت: آمارگیری از 377 روستا با 7 هزار و 400 واحد روستایی در استان از 20 مهرماه تا 20 آبان‌ماه سال‌جاری صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: طرح آمارگیری ویژگی‌های مسکن روستایی از سال 79 به‌نحو مطلوبی اجرا شده و اطلاعات آماری در این زمینه جمع‌آوری شده است. عاطفی تصریح کرد: در طرح آمارگیری اطلاعاتی در زمینه شناخت کلی از مسکن روستایی و تغییراتی که توسط روستائیان در واحدهای مقاوم‌سازی داده خواهد شد، براساس این اطلاعات خواهیم توانست طرح جامع مسکن روستایی را تهیه کنیم.
وی با اشاره به ‌اینکه طرح آمارگیری مسکن روستایی در سال۸۲ اعلام شده، افزود: ۸ هزار و ۲۰۰ روستا در سطح کشور در سال ۸۷ آمارگیری شده‌اند که این رقم در سال جاری به ۸هزار و ۴۴۵ روستا در کشور رسیده است.