دنیای اقتصاد - رشت: رییس شورای کلانشهر رشت گفت: رشت به عنوان مرکز استان چالش‌ها و معضلات جدی پیش رو دارد و نیازمند توجه ویژه بالاترین مقام اجرایی استان است.
دکتر جمشیدی چناری در دیدار اعضای شورای شهر با استاندار خاطر نشان کرد: نداشتن زیرساخت‌های شهری و کوتاهی شرکت آبفا در انجام به موقع وظایف سازمان فصلی و روزآمد، همچنین عدم تمهید لازم برای برنامه ریزی به منظور پروژه‌های راهبردی با وجود اعتبارات بهداشت جهانی و ارائه آب آشامیدنی ناسالم به ویژه در معابر بن بست که نیاز به تاسیسات شیرآلات جهت شست‌وشو دارد، موجب افزایش بیماری‌های کلیوی در شهروندان شده، از سویی بودجه کلانی از شهرداری با حمایت مدیریت بحران استانداری مصروف پروژه هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر برای برون رفت از معضل آبگرفتگی شده، فقدان فاضلاب در تراکم جمعیت خانوارهای همجوار دو رود زرجوب و گوهر رود که دیگر نه از زر و نه از گوهر آن نشانی برای شهر مانده سبب شده فاضلاب شهری و کارخانه‌ها به رودخانه سرریز شود، مرگ اکوسیستم آبزیان، رودخانه را به محل‌انداختن زباله و نخاله‌ها بدل کرده و متاسفانه در ۶ ماه از سال بوی نامطبوع این ۲ رودخانه که همچون کمربندی شهر را در بر گرفته است، سبب آزردگی شهروندان و گردشگر گریزی شده است.
رییس شورای اسلامی مرکز استان گیلان افزود: سال گذشته معاونت فنی و عمرانی شهرداری با کارشناسی مناطق پنج گانه اقدام به شناسایی ۳۴ نقطه بحرانی آبگرفتگی در سطح شهر کرد، البته مدیریت بحران استانداری همواره دوشادوش حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تلاش‌های درخوری نشان داده، اکنون برای اجرای فاز ۲ و ۳ این پروژه خطیر نیازمند حمایت موکد استاندار درد آشنا هستیم.
رییس چهارمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه گفت: کارگروهی در شهرداری نیز به منظور رایزنی ساماندهی معضل رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب تشکیل شده است، که با برگزاری جلسات مستمر به مثابه اتاق فکر برای مقابله با این معضل عمل می‌کند، هم از این رو نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای پروژه تفریحی - فرهنگی استخر طبیعی عینک اطلاع رسانی و اقدام لازم به عمل آورده شد.
دکتر نجفی، استاندار گیلان نیز گفت: وجود دغدغه‌های تخصصی در اعضای شورای شهر جدید نشان می‌دهد اعضای شورای شهر بر مشکلات این شهر به خوبی واقفند و برای رفع آنها مصمم هستند. نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه به حل مشکلات امیدوار هستیم، افزود: استان گیلان، همواره
نخبه پرور بوده و این فرصتی است برای ما که باهم‌اندیشی نخبگان و دانشگاهیان مشکلات این شهر را حل کنیم. وی تاکید کرد: در گذشته استان گیلان، از روستایی تا شهری به نظافت و زیبایی اهمیت زیادی می‌دادند، اما چهره امروز این شهر زیبنده شهروندان زیبا دوست نیست و رسیدگی به زیبایی و نظافت این شهر بر عهده مسوولان شهری است. دکتر نجفی بر حفظ سنت و فرهنگ استان تاکید کرد و افزود: امروزه رشت معماری اصیل خود را از دست داده است، من از اعضای شورای شهر که هشت نفر از شما عزیزان عضو سازمان نظام مهندسی هستید، انتظار دارم در این بخش نگاه ویژه‌ای داشته باشید. در پایان این دیدار، مهندس علوی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا خواستار پیگیری استاندار در جذب درآمدهای شهرداری شد.