دنیای اقتصاد - قزوین - مهرداد نوری: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: برای افزایش حضور در بازار بزرگ کشور چین آشنایی مناسب با ویژگی‌های مهم این بازار اقتصادی برای بازرگانان و تجار قزوینی ضروری است.
علیرضا کشاورزی قاسمی در جلسه تخصصی نمایندگان تجار قزوینی صادرکننده کالا به کشور چین با رایزن سابق بازرگانی ایران در چین، که در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان و تولید محصولات مهم و استراتژیک، می‌توانیم سهم بیشتری از بازار بزرگ کشور چین را به دست آوریم.
کشاورز بیان کرد: تولیدات مشترک با تجار چینی می‌تواند در بازارهای این کشور که هم در داخل مصرف بالایی دارد و هم در تعامل با سایر کشورها نقش مهمی دارد، به رونق اقتصادی ما کمک بیشتری کند.
این فعال اقتصادی یادآور شد: به نظر می‌رسد حجم صادرات استان قزوین هم به چین قابل قبول نیست که امیدواریم با استفاده از تجارب ارزشمند رایزن سابق بازرگانی کشورمان در چین و آقای حسینی که بیش از ۲۰ سال سابقه حضور کارشناسی در این کشور را دارند، بتوانیم برنامه روشنی برای حضور بیشتر در بازارهای کشور چین داشته باشیم.
وی افزود: تولیدات مشترک با تجار چینی، بررسی بازار و شناسایی سلیقه‌های جدید مشتریان چینی و تامین آن در داخل کشور و استان از جمله مسائلی است که می‌تواند در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.