دنیای‌اقتصاد - رشت: رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از سرمایه‌گذاران تکنولوژی‌های پیشرفته و پاک برای حضور در منطقه دعوت به عمل آورد.
رضا مسرور در جلسه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: این سازمان در نظر دارد قطعات محدودی زمین به متراژ 500 الی 1700 مترمربع را با کاربری صنعتی با شرایط ویژه برای اجرای طرح‌های صنعتی Hi-Tech به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار کند.
رضا مسرور اقدام سازمان متبوع خود را به‌منظور دستیابی به اهداف طرح جامع منطقه اعلام و اضافه کرد: براساس اهداف طرح شده در سند راهبردی و با گذار از مراحلی که هم‌اکنون در حال طی شدن است، منطقه آزاد انزلی به منطقه‌ای هوشمند، سبز و جهانی تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه براساس مرحله‌‌بندی تعیین شده در طرح جامع منطقه آزاد انزلی، این منطقه در سه دوره زمانی پنج ساله به مرحله تثبیت نائل می‌شود، افزود: مرحله اول، مرحله جهش و آمادگی امکانات زیرساختی منطقه بوده و در پنج ساله دوم با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، منطقه به بلوغ خواهد رسید و در سومین مرحله نیز تحت عنوان تثبیت، به منطقه‌ای هوشمند، سبز و جهانی تبدیل می‌شود.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در این مرحله که دومین مرحله از دوران اجرای طرح جامع منطقه است، از طریق جذب سرمایه‌ها و فناوری خارجی در زمینه صنایع و تکنولوژی‌های نوین، ایجاد و توسعه پارک فناوری، توسعه بندرگاه کاسپین و سایر برنامه‌های اجرایی و جذب سرمایه‌گذار، منطقه آزاد انزلی به سرزنجیره فعالیت‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی کشور و فعالیت‌های گردشگری استان تبدیل می‌شود.
سرمایه‌گذاران می توانند نسبت به ارائه B.P (طرح کسب‌وکار) به معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان اقدام کنند.