دنیای‌اقتصاد- بندرعباس: با مدیریت و نظارت وزارت نیرو در طول خط انتقال محرم در استان‌های خوزستان و بوشهر، سهم 11 درصدی هرمزگان از این خط تامین خواهد شد.
مدیرعامل آبفای کشور با اعلام این خبر گفت: با اتخاذ این تصمیم در آخرین جلسه هیات‌مدیره شرکت آبرسانی خلیج‌فارس که به میزبانی هرمزگان برگزار شد، توزیع آب خط محرم در پنج استان کهکیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان طبق تخصیص وزارت نیرو انجام خواهد شد و هر یک از استان‌ها سهم تخصیص یافته خود را دریافت می‌کنند. مهندس جانباز در ادامه با اشاره به ضرورت احداث آب‌شیرین کن در شهرهای ساحلی، افزود: در مناطقی که امکان استفاده از پتانسیل شیرین‌سازی آب دریا را ندارند، سهم بهره‌مندی مناسب برای آنها از خط انتقال محرم در نظر گرفته می‌شود.
به گفته این مقام مسوول؛ به لحاظ پدافند غیرعامل ضروری است با احداث آب‌شیرین کن در شهرهای ساحلی، در مواقع بحرانی امکان تامین آب شهرهای فاقد این پتانسیل را در صورت آسیب به تاسیسات آبرسانی آنها داشته باشیم.
سهم هرمزگان از خط محرم ۱۱ درصد است، اما در حال حاضر میزان بهره‌مندی آن از این خط به دلیل عدم بهره‌برداری کامل از ظرفیت این خط حدود ۸ درصد است.