دنیای‌اقتصاد-کرمانشاه- الهام اکبری: مسوول تعمیرات ماشین‌آلات آب و برق و بخار پالایشگاه نفت کرمانشاه درخصوص روند روتین در تعمیر ژنراتورهای پالایشگاه گفت: ژنراتورهای دیزلی در هر 24 هزار ساعت کارکرد یا به عبارت دیگر سه سال کار عملیاتی نیاز به تعمیراساسی دارند.
مهندس بهمن قاسمی اظهار کرد: تعمیراساسی دیزل اضطراری نسبت به بسیاری از دستگاه‌های موجود در پالایشگاه پیچیده‌تر است و تعمیرات آن کاملا تخصصی می‌باشد و اکثر قسمت‌های مختلف این موتور با فشار پرس بالا و به صورت هیدرولیک باز و بسته می‌شوند. مسوول تعمیرات ماشین‌آلات آب و برق و بخار تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که در تعمیرات اساسی قبلی که توسط پیمانکار انجام می‌گرفت، توربوشارژ دیزل به صورت جداگانه باز و جهت تعمیر اساسی به شرکت‌هایی که توانایی انجام این کار را داشتند فرستاده می‌شد، اما این بار ما تصمیم گرفتیم که تعمیر اساسی توربوشارژ هم توسط متخصصان شرکت انجام گیرد.
مهندس قاسمی در خصوص روند پیشرفت طرح اعلام کرد: در حدود ۲ هفته‌ای که تعمیر موتور را شروع کرده‌ایم حدود ۹۰ درصد از کار انجام پذیرفته است. نکته با اهمیت این است که این واحد هفت نفر پرسنل دارد که تعمیراساسی دیزل را در کنار انجام فعالیت‌های روزمره پیش می‌برد.
وی در خاتمه با اشاره به اهمیت انجام این پروژه گفت: ژنراتور دیزلی که نیاز به تعمیرات اساسی دارد یکی ازمولدهای حساس تولید برق نیروگاه است که برق صنعتی مورد نیاز پالایشگاه را تامین می‌کند و درصورت خروج هر یک از مولدهای برق از مدار بدون تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی پالایشگاه دچار shut down خواهد شد.