دنیای اقتصاد - ارومیه - امیررضا علیار: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر دو هزار و 867 واحد صنعتی دارای پروانه در استان وجود دارد.
عباداله اکبری با بیان اینکه 62 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند، اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها 32 هزار و 803 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۹۶ هزار و ۸۳۴ واحد صنفی در این استان یادآور شد: از این تعداد ۸۴ هزار و ۸۶۲ واحد صنفی دارای پروانه و ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی فاقد پروانه کسب هستند.اکبری اضافه کرد: در بخش معدن نیز ۴۱۸ معدن دارای پروانه در آذربایجان غربی موجود است که این استان به لحاظ معادن غنی در رتبه پنجم و ششم کشور و به لحاظ تنوع در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.
وی عنوان کرد: در جذب منابع از صندوق توسعه ملی در کشور رتبه ۳۰ را داشتیم که با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده هم اکنون رتبه ۱۳ را به دست آورده‌ایم.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: ما بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال از صندوق جذب کرده‌ایم که بالای چهار هزار میلیارد ریال طرح نیز به صندوق معرفی شده است.
اکبری به طرح‌های افتتاحی در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: دهه فجر امسال ۱۲ واحد تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۵۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۷۵ درصد آن از تسهیلات بانکی است.