دنیای‌اقتصاد- مشهد- فاطمه رمارم: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در ایجاد زیرساخت‌ها برای تحقق شهر الکترونیک 95 درصد پیشرفت داشته است. علی آبسالان با بیان اینکه شهرداری مشهد در توسعه فیبرنوری و توسعه اینترنت شهری به‌منظور نیاز کاربران سرمایه‌گذاری داشته است، افزود: فعالیت‌های شهرداری در حوزه فناوری از آن جهت انجام می‌شود که 3 درصد از بودجه دستگاه‌ها باید صرف پژوهش شود.
وی ادامه داد: اپراتور رایتل به‌تازگی مجوز وای‌فای را از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرده است و در همین راستا مذاکراتی با این اپراتور داشتیم و امیدواریم، بتوانیم در ایام نوروز ۹۳ سرویس وای‌فای را در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی ارائه دهیم. وی درخصوص ارائه خدمات اینترنت وای‌فای در پارک‌های سطح شهر مشهد نیز خاطرنشان کرد: پس از راه‌اندازی این سرویس در خیابان‌های اطراف حرم، امکان ارائه آن در پارک‌ها نیز وجود دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: از سال گذشته مدل ارائه خدمت به شهروندان در شهرداری تغییر کرد و این نهاد بیشترین خدمات الکترونیکی را به شهروندان ارائه می‌دهد.
آبسالان گفت: دغدغه اصلی در پورتال‌های سرویس‌های الکترونیک و خدمت‌رسانی است و بیشتر تاکید اصلی سازمان فاوا توسعه سرویس‌های الکترونیک در قالب پورتال است.
وی از کسب رتبه اول در ششمین جشنواره وب ایران توسط پورتال شهر مشهد خبر داد وگفت: این وب‌سایت حائز رتبه اول در بخش اطلاع‌رسانی و محتوای پورتال‌های شهری شد. وی با اشاره به همکاری ۱۷ بانک با شهرداری ادامه داد: در حال حاضر یک چهارم درآمدهای شهرداری از طریق پرداخت الکترونیک وصول می‌شود که شامل عوارض نوسازی، خودرو و سرویس پرداخت کسر کرایه اتوبوس است.
آبسالان از راه‌اندازی سیستم ردیابی ناوگان خودرویی در آینده خبر داد و گفت: خودروهای رفت و روب، آبیاری، پلیس ساختمان و سایر خودروهای خدمت رسان شهرداری با نصب این سیستم قابل ردیابی هستند. وی همچنین درخصوص سیستم دریافت عوارض خودرویی عنوان کرد: با حمایت استانداری این امکان برای سایر شهرستان‌های خراسان رضوی فراهم می‌شود. مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در توضیح برنامه‌های استقبال از بهار ۹۳ این سازمان گفت: در هشت نقطه ورودی شهر مشهد خدمات الکترونیکی ارائه می‌شود. آبسالان از راه‌اندازی سامانه ۶۲۸۸ برای ارائه خدمات الکترونیکی به زائران خبر داد و گفت: خدمات این سامانه که شامل اطلاعات مورد نیاز زائران است، به صورت رایگان ارائه می‌شود.