دنیای اقتصاد - بجنورد - فاطمه برزگر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با هدف تقویت و رفع مشکلات مالی و سرمایه در گردش لوله گستر اسفراین، 60 میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت پرداخت خواهد شد. یحیی نیکدل در حاشیه بازدید از مراکز صنعتی اسفراین اظهار کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت لوله گستر اسفراین که به صورت انحصاری لوله بدون درز برای وزارت نفت و شرکت‌های نفتی تولید می‌کند، برای رفع مشکلات مالی آن در سال گذشته است. وی افزود: همچنین واحدآذین فورج اسفراین که از واحدهای صنعتی فعال استان است، توانسته در فضای بسیار محدود کارهای بزرگی انجام دهد و تولیدات آن در سطح ملی و حتی در بین‌المللی مطرح باشد.
به گفته نیکدل، این واحد صنعتی با محدودیت فضا، تقاضای طرح توسعه و انتقال به یک فضای جدید را داشته که سال قبل مشکل زمین آن حل و مجوز آن صادر شده و به زودی هم واگذار می‌شود. وی افزود: با توجه به اشتغال پایداری که در این واحد صنعتی وجود دارد در آینده شاهد توسعه و پویایی این واحد خواهیم بود. مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین نیز گفت: در ایام تعطیلات نوروز، نیروهای تعمیراتی تمام دستگاه‌های آن به ویژه کوره‌ها و واحدهای رزوه زنی را با کار شبانه روزی، آماده کردند. رمضانعلی خشوعی افزود: با آغاز به‌کار در سال جدید برنامه‌ای با تولید حدود ۲۱ هزار تن لوله‌های جداری به هیات عامل سازمان گسترش اعلام شده که بنا است با کمک واحدهای فنی و تولید به موقع و منطبق با استانداردهای مورد قبول وزارت نفت تولید و تحویل مشتری شود.
وی گفت: با توجه به اینکه سال قبل دچار رکود در تولید و مشکلات مالی بودیم، امسال توافق‌های زیادی با مشتریان صورت گرفته و قراردادهای متعددی به ارزش ریالی افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بسته شده است.