دنیای اقتصاد - بندرعباس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از افزایش 42 درصدی تولیدات و افزایش 17درصدی صادرات این منطقه در سال گذشته نسبت به سال 91 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج‌فارس، مسعود هندیان گفت: در سال گذشته در مجموع سه میلیون و ۸۱۱ هزار و ۷۳۸ تن محصول شامل اسلب، آهن اسفنجی، شمش آلومینیوم، شمش روی و شمش فولاد در شرکت‌های مستقر در این منطقه تولید شد که نسبت به سال قبل آن به لحاظ وزنی رشدی معادل ۴۲ درصد داشت.
وی افزود: سال گذشته «فولاد هرمزگان» یک میلیون و ۶۷ هزار و۲۶ تن اسلب، یک میلیون و۳۸۶ هزار و ۵۰۱تن آهن اسفنجی، «هرمزآل» ۶۷ هزار و ۱۹۹ تن شمش آلومینیوم، «آلومینیوم المهدی» ۱۰۳ هزار و ۳۰۵ تن شمش، «شرکت روی» ۹ هزار و ۶۱۶ تن شمش روی، «فولاد جنوب» ۱۲هزار و ۸۲۱تن شمش فولاد، «شرکت فولاد کاوه جنوب» یک میلیون و۱۶۵ هزار و ۲۷۰ تن آهن تولید داشتند.
هندیان تصریح کرد: حضور شرکت‌های عظیم فولادی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعتی، معدنی و تولیدی، این منطقه را در آینده نزدیک به یکی از بزرگ‌ترین مناطق اقتصادی کشور تبدیل می‌کند. وی افزود: مجموع کل صادرات منطقه شامل مواد معدنی ومحصولات تولیدی صادر شده شرکت‌های مستقر در منطقه نیز رقم ۴ میلیون و ۲۱ هزار و۶۵۰ تن به ارزش ۶۸۷ میلیون ۶۶۶هزار و ۶۱۳ دلار بود.
هندیان ادامه داد: صادرات مذکور به لحاظ وزنی ۱۷ درصد افزایش نسبت به سال ۹۱ داشت؛ ضمن اینکه بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن از صادرات مذکور مربوط به صادرات انواع مواد معدنی بود که از طریق اسکله منطقه ویژه صادر شد.