دنیای اقتصاد، بندرعباس: استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه ما وارث مشکلات بسیاری از طرح مسکن مهر هستیم و عدم‌تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب در اجرای طرح مسکن مهر در گذشته، موجب شده تا این طرح امروز با مشکلات زیرساختی مواجه باشد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راه‌وشهرسازی هرمزگان، جاسم جادری در نشست شورای مسکن استان هرمزگان، اظهار کرد: عدم تدبیر و برنامه‌ریزی و نظارت مناسب در اجرای طرح مسکن مهر در گذشته موجب شده تا این واحدها امروز با مشکلات زیرساختی بسیاری در زمینه‌های آب، برق و فاضلاب مواجه باشند که این مساله مردم را دچار گرفتاری‌های متعددی کرده است. وی ادامه داد: اقشاری که در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند بیشتر از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند که ما باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آنان انجام دهیم. استاندار هرمزگان افزود: در راستای رفع مشکل آب و فاضلاب و برق مسکن‌مهر، نشستی با وزیر نیرو و معاونان وی داشته‌ام تا راهکارهای مناسبی در این خصوص اندیشیده شود. جادری با بیان اینکه امروز وجود آب و برق در مسکن مهر از نان شب هم برای نیازمندان واجب‌تر است، عنوان کرد: از وزارت نیرو تقاضا داریم تا به این منظور به ما کمک کرده و باری از دوش مدیریت استان هرمزگان بردارند تا مشکل آب و برق مسکن مهر در هرمزگان حل شود.

۳۸ هزار واحد مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی هرمزگان نیز گفت: از مجموع ۵۶ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن مهر که در استان هرمزگان عقد قرارداد شده بیش از ۳۸ هزار واحد به مرحله نازک کاری رسیده که بیش از ۲۶ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و بیش از یازده هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بوده است. فرشید دستوان افزود: تاکنون حدود ۲۳ هزار واحد مسکن مهر در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده و قرار بود هفت هزار واحد دیگر نیز در ماه جاری افتتاح شود.

سرپرست اداره کل راه‌وشهرسازی هرمزگان افزود: درمجموع در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در هرمزگان کاملا آماده افتتاح است و سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز با مشکلاتی در زمینه آب، فاضلاب و برق مواجه هستند.

زیرساخت مسکن مهر پنج هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

قائم‌مقام وزیر نیرو در طرح مسکن مهر نیز گفت: براساس جمع‌بندی و برآورد هزینه صورت گرفته، در مجموع تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور در سه بخش آب و فاضلاب و برق نیازمند پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

محمدرضا امیرکمالی با بیان اینکه طبق دستور معاون اول رئیس جمهور برآورد اعتبارات موردنیاز برای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور انجام شده، اظهار کرد: به این منظور کمیته سه جانبه‌ای متشکل از نمایندگان وزارت نیرو، وزارت راه‌وشهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری تشکیل و جلساتی برای مسکن مهر ۳۱ استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: براساس جمع‌بندی و برآورد هزینه صورت گرفته، در مجموع تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در کشور در سه بخش آب و فاضلاب و برق نیازمند پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که در استان هرمزگان نیز این رقم برای تکمیل زیرساخت‌ها ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است. قائم‌مقام وزیر نیرو در طرح مسکن مهر افزود: قرار است این موارد در هیات دولت نیز مطرح شود تا برای تامین منابع مالی تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر تصمیم‌گیری شود.

امیرکمالی در ادامه به مصوبه هیات دولت برای کمک به طرح مسکن مهر اشاره و بیان کرد: براساس طرحی که هم در دولت گذشته و هم در دولت فعلی مصوب شده وزارت راه‌وشهرسازی می‌تواند از محل امکانات خود همچون واگذاری املاک و اراضی و همچنین با استفاده از آورده مردم به تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر کمک کند که این مساله باید به‌طور جدی در استان هرمزگان نیز پیگیری شود. وی خاطرنشان کرد: وضعیت مالی دولت به‌گونه‌ای نیست که بتواند تمامی اعتبار موردنیاز تکمیل زیرساخت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان تامین کند بنابراین باید از سایر امکانات همچون امکانات وزارت راه‌وشهرسازی به این منظور استفاده

کرد. قائم‌مقام وزیر نیرو در طرح مسکن مهر اضافه کرد: برای تعیین قیمت‌های انشعاب آب و برق و فاضلاب نیز بخش مشترکین کمیته سه‌جانبه در حال برآورد قیمت است تا مشخص شود قیمت‌ها همچون گذشته برای سراسر کشور یکسان باشد یا در هر استان قیمت متفاوتی داشته باشیم.

امیرکمالی تصریح کرد: مجموع اعتبار ما در سال‌جاری در بخش زیرساخت‌های مسکن مهر ۲۰۰ میلیارد تومان است که باید علاوه‌بر آن از سایر امکانات نیز استفاده کنیم و در تخصیص اعتبارات نیز نگاه ویژه‌ای به استان هرمزگان خواهیم داشت.