دنیای اقتصاد، بیرجند، محمد قربانی: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه کویرتایر از جمله واحدهای فعال و پویای این استان است، گفت: الزامات و ملاحظات زیست محیطی در کویر تایر به خوبی رعایت شده است. پرویز آرامنش در دیدار با مدیرعامل جدید شرکت کویرتایر اظهار کرد: قرار داشتن برنامه‌ها و فعالیت‌های زیست محیطی در برنامه‌های استراتژیک و اهداف کلان شرکت از نقاط قوت شرکت در حوزه حفاظت از محیط زیست است.

وی گفت: در بررسی‌های مداوم و دوره‌ای کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست تاکنون موارد عمده و شرایط مغایر با محیط زیست دراین مجموعه دیده نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با توجه به جایگاه این واحدتولیدی و صنعتی درکشور واستان بیان کرد:باتوجه به اقدامات انجام شده این واحد به عنوان کاندیدای اصلی صنعت سبز استان، مورد بررسی قرار خواهد

گرفت.

مدیرعامل شرکت کویرتایر نیز گفت: از نخستین روزهای آغاز عملیات اجرایی این کارخانه اقدامات زیست محیطی درآن مدنظر بوده و رعایت شده است.

سید محمد حسین زینلی با تاکید بر اینکه الزامات زیست محیطی در کویرتایر از مبانی تصمیم‌گیری است، گفت: ما از آغاز فعالیت الزامات محیط زیست را رعایت کرده و به آن پایبند بوده و ضمن استمرار این پایبندی در آینده نیز توسعه و تقویت آن مد نظر خواهد بود.

معاون بهره‌برداری و مدیر کارخانه کویرتایر هم در گزارشی با بیان اینکه صنعت تایر پیش نیاز صنعت حمل و نقل است، اظهار کرد: کویر تایردرحال حاضر با راندمان بالاتر از ۹۵ درصد ظرفیت نصب شده ماشین‌آلات فعالیت می‌کند که این مهم حاصل سختکوشی پرسنل و کار تیمی هماهنگی است که انجام می‌شود.

محمد حسین کمیلی افزود: درسال گذشته بیش از ۳ میلیون حلقه تایر تولید شده که امسال هم بنا داریم با همت کارکنان این مجموعه بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه تایر در سایز‌های مختلف تولید کنیم.

مدیر واحد ایمنی بهداشت و محیط زیست کویرتایر هم در این دیدار بیان کرد: مراحل اولیه استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی در سال ۱۳۸۰در این شرکت آغاز و در مرداد ماه ۱۳۸۱گواهینامه انطباق با استاندارد بین المللی ایزو۱۴۰۰۱:۱۹۹۶ از شرکت DNV دریافت

شد.