دنیای‌اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی از بحران آب به‌عنوان مهم‌ترین چالش استان یاد کرد و گفت: اگر نتوانیم برای وضع موجود چاره بیندیشیم در آینده نزدیک با بحران جدی آب مواجه خواهیم شد. از این رو موضوع انتقال آب الموت رود با احداث سدی در دست پیگیری است و دولت در نظر دارد به این منظور سدی بسازد تا چهار استان تهران، البرز، سمنان و قزوین سهیم شوند اما با تجربه‌ای که در خصوص سهم سد طالقان داریم می‌خواهیم استان قزوین سدی مستقل داشته باشد.

حجت‌الاسلام مرتضی حسینی افزود: این موضوع به‌زودی در حضور رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و جهاد کشاورزی مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت تا وضعیت این طرح نهایی شود و امیدواریم مشکل آب استان با درایت و پیگیری نمایندگان مجلس، وزرا و مسوولان ارشد کشور حل شود، در غیر این صورت نگرانی‌ها باقی است. وی گفت: جابه‌جایی دولت موجب شد برخی کارها مانند تقسیمات کشوری از جمله شهرستان شدن محمدیه و الموت متوقف شود که منتظر ارائه لایحه جدید دولت در این بخش هستیم و امیدواریم با تسریع در آن تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی کارهای در دست اجرا در استان در خصوص راه نیز گفت: جاده قزوین، الموت به تنکابن و رحیم آباد به کلاچای از طرح‌های خوبی است که می‌تواند الموت را از بن بست خارج کرده و ترافیک جاده قزوین به رشت را نیز در حد قابل توجهی کاهش داده و به صرفه‌جویی سوخت نیز منجر شود.

حسینی از اجرای راه آهن قزوین به رشت و بوئین زهرا و قم به عنوان کاری مهم یاد کرد و افزود: با اجرای این شبکه ریلی گام ارزشمندی در اتصال شمال به جنوب کشور و جابه‌جایی مسافر و کالا در استان برداشته خواهد شد. نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه تلاش ما این است که با دولت تعامل داشته باشیم و اگر دولت به حاشیه‌سازی نپردازد مجلس مصمم است تا با کمک به دولت از مشکلات کم کند.