دنیای‌اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از اجرای طرح گردشگری سلامت برای جذب گردشگران عراقی در آینده‌ای نزدیک خبر داد. سید مرتضی نعمت‌زاده عنوان کرد: به‌دلیل نبودن زیرساخت‌های لازم درخصوص حوزه سلامت و بهداشت در کشور عراق، سالانه خیل عظیمی از مردم این کشور برای مداوا به کشورهای همجوار یا کشورهای غربی سفر می‌کنند.

وی افزود: همجوار بودن منطقه آزاد اروند با دومین استان بزرگ عراق، (بصره) این امکان را می‌تواند برای مردم عراق فراهم‌سازد که با برنامه‌ریزی‌های منظم ازسوی ایران بتوان طرح‌های خوبی را در زمینه جذب گردشگری اجرا کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در منطقه آزاد اروند ما طرح گردشگری سلامت را که همان هدایت عراقی‌هایی است که قصد درمان به خارج کشورشان را دارند به منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی کرده‌ایم. نعمت‌زاده افزود: در این خصوص در گذشته گفت‌وگویی با حمیدرضا مختص آبادی سرکنسول ایران در استان بصره عراق در این زمینه انجام شد و درباره برنامه‌های گردشگری سلامت سازمان منطقه آزاد اروند بحث و تبادل‌نظر شد. وی گفت: در گذشته و هم‌اکنون نیز بخشی از مردم جنوب و دیگر استان‌های عراق برای مداوا و استفاده از مراکز درمانی به ایران سفر می‌کنند، ولی با طرح گردشگری سلامت که به‌زودی اجرایی می‌شود، جذب گردشگران عراقی با برنامه‌ریزی‌های منظم به‌منظور استفاده از امکانات خرمشهر و آبادان و استان خوزستان همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند مرز شلمچه را از امن‌ترین مرزهای ایران برای ورود گردشگران عراقی دانست و افزود: مرز شلمچه به‌دلیل دارا بودن امکانات لازم و امنیت بالا از پرترددترین مرزهای جنوب غرب ایران محسوب می‌شود و با ورود گردشگران عراقی علاوه‌بر استفاده از امکانات درمانی، می‌توانند در بخش‌های دیگری چون تفریح و خرید از این دو شهر استفاده کنند.