بندر شهید باهنر در جایگاه نخست صدور میوه و تره بار

دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از کسب رتبه نخست این بندر بین ۱۶ بندر فعال کشور در بخش صادرات کالاهای یخچالی و میوه و تره بار خبر داد.قاسم عسکری نسب در خصوص عملکرد بندر شهید باهنر طی سه ماه نخست سال جاری، اظهارکرد: طی این مدت، تخلیه و بارگیری ۴۴۶ هزار و ۴۰۵ تن کالا در این بندر به ثبت رسید که با ۱۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. وی در ادامه پیش‌بینی کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر تا پایان سال به ۵/۲ میلیون تن برسد.

معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان‌کرد: طی فصل بهار امسال، در مجموع ۲۶۴ هزار و ۳۵ تن کالاهای غیر نفتی و نفتی، با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از طریق این بندر صادر شده است.

عسکری نسب کالاهای صادراتی را شامل مواد پروتئینی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره‌بار، مواد پروتئینی، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی دانست و گفت: عمده محموله‌های صادراتی به مقصد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس وکشورهای حوزه اقیانوس هند ارسال شده است.

وی تصریح کرد: این بندر در بخش صادرات کالاهای یخچالی و میوه و تره‌بار در بین ۱۶ بندر فعال کشور رتبه نخست را کسب کرد. معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸۷ هزار و ۲۳ تن کالا به این بندر وارد شده که۱۳درصد افزایش داشته است.

عسکری ‌نسب عمده کالاهای وارداتی به این بندر را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین‌آلات نام برد که از کشورهای آسیای شرقی و حاشیه جنوبی خلیج‌فارس به داخل کشور وارد می‌شود.

یادآور می‌شود، بندر شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله برای تخلیه و بارگیری کالاهای گوناگون، انبارهای سقف‌دار و باراندازهای استاندارد، مرکزی مناسب برای عبور محموله‌های صادراتی و وارداتی در جنوب کشور است.