دنیای‌اقتصاد، مشهد، فاطمه رمارم: معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء، تفاهم‌نامه مشترک اجرای پروژه‌های زیرساختی و سرمایه‌گذاری امضا می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید ابراهیم رئیسیون در جلسه مشترک معاونت اقتصادی و قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء اظهار کرد: رسالت ما در معاونت اقتصادی، تولید ثروت و تامین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه شهر است.

وی افزود: رویکردهای ما از دو مسیر اصلی دنبال می‌شود که یکی از آنها تعریف پروژه‌های انتفاعی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دیگری تعریف و اجرای پروژه‌های زیرساختی از طریق هدایت و به‌کارگیری منابع صاحبان سرمایه است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های پروژه‌های زیرساختی برای سرمایه‌گذاران این است که دغدغه فروش را از سرمایه‌گذاران کاسته‌ایم، زیرا خودمان بهره‌بردار و مصرف کننده پروژه انجام شده توسط آنها هستیم. رئیسیون افزود: در صورتی که قرارگاه اجرای پروژه‌های مختلف شهرداری مشهد را بر عهده گیرد سود آنها را تضمین می‌کنیم و تملکات در مسیر پروژه‌ها را نیز به انجام می‌رسانیم.

در این جلسه تفاهم اولیه برای اجرای برخی پروژه‌های شهری و انتفاعی از جمله خط سه قطار شهری مشهد، مجتمع‌های ایستگاهی خط سه قطار شهری، کمربند جنوبی مشهد، بافت فرسوده حرم مطهر، تونل انرژی، فیبر نوری، پروژه‌های اراضی ارتش، شهرک سلامت، خطوط تراموا خیابان‌های منتهی به حرم و... صورت گرفت و مقرر شد تا پس از تایید شهردار مشهد و فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، کارگروه مشترکی برای نهایی کردن هرکدام از پروژه‌های این تفاهم‌نامه تشکیل شود.