گره ترافیکی ورودی شرقی کرج باز شد

دنیای‌اقتصاد، کرج، رسول باقری: با برگزاری مراسمی تقاطع غیرهمسطح حافظ با صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در مراسم افتتاح این تقاطع گفت: با بهره‌برداری از این تقاطع که در محدوده منطقه ۱۱ واقع شده است، یکی دیگر از گره‌های ترافیکی در ورودی شرقی شهر کرج به همت مدیریت شهری و متخصصان برطرف شد. علی‌اصغر کمالی‌زاده بیان کرد: پل حافظ از مجموعه ۵۱ تقاطع غیرهمسطح در قالب پروژه جامع مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج بررسی و به تصویب شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک رسید و به همت مدیریت شهری و معاونت فنی و عمرانی، همچنین سازمان عمران و نوسازی اجرایی شد. وی با اشاره به مختصات پل عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح حافظ ۴۶۰ متر طول دارد که ترافیک عبوری از خط ۴ حصار به بلوار خلج آباد و اتوبان تهران را هدایت می‌کند. این مسوول همچنین عنوان کرد: روی پل حافظ ۳۰۰ تن کار فلزی، ۱۲ هزار متر مربع بتن‌ریزی و یک هزار و ۲۰۰ تن آرماتوربندی و هشت هزار مترمربع خاک ریزی انجام شده است. وی گفت: اجرای این پل بار ترافیکی را در مسیر عنوان شده به‌ویژه در ساعات پیک ترافیک کاهش می‌دهد.

گره ترافیکی ورودی شرقی باز شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با غیرهمسطح شدن مسیر اجرای طرح، ارتباط مسیر برون شهری با بلوار خلج آباد به سمت تهران همچنین ورودی شهر به سمت مرکز شهر، سهولت ترافیکی و ایمنی بیشتر میسر خواهد شد. کمالی‌زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح حافظ در بهار سال ۹۱ آغاز شد، افزود: به‌رغم وجود معارض متعدد و عمده آب، گاز، فیبر نوری همچنین تغییرات و اصلاحاتی که در طرح نسبت به زمان برگزاری مناقصه به‌منظور بهبود کارآیی و هرچه بهتر شدن تردد وسایل نقلیه به وجود آمد، بهره‌برداری از پروژه در زمان مناسبی انجام شد. وی اظهارامیدواری کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم طرح در محدوده بلوار مدرس که بهره‌برداری از پل مکمل حافظ و تعریض این بلوار و مجزا نمودن مسیر رفت و برگشت به سمت مرکز شهر است، ترافیک این محدوده روان‌تر شود.

افتتاح پل حامی تا پایان آبان‌ماه

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری پل حامی خبرداد و اظهارامیدواری کرد: این پل تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد. کمالی‌زاده ادامه داد: برای اجرای پل حامی، تعریض خیابان تهران نیز انجام و به تبع آن دروازه شرقی شهر نیز ساماندهی و بهسازی می‌شود. وی همچنین خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات شهرداری و معاونت فنی و عمرانی به‌منظور اجرای طرح‌های عمرانی ترافیکی، اجرای پل شهدای دانش‌آموز تا پایان شهریور ماه امسال همچنین بهره‌برداری پل شهدای ارتش در مهر ماه سال‌جاری است.

همکاری و تعامل اعضای شورا

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در پایان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات شهرداری منقطه ۱۱ همچنین صبوری و همکاری شهروندان ساکن دراین منطقه در پروسه اجرای این طرح عمرانی ترافیکی بیان کرد: پیگیری اعضای شورای شهر نقش بسزایی در اجرای طرح‌های عمرانی شهری دارد.

کمالی‌زاده با بیان اینکه همکاری اعضای شورا موجب تسریع در اجرای طرح‌های شهری است، افزود: همت و اراده مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا، اجرایی کردن طرح‌هایی است که به واسطه آن نیاز شهر و شهروندان در عرصه‌های مختلف شهری به‌ویژه عمرانی رفع

شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم رکود درآمدی و انجام کارهای ساختمانی با حمایت شورا و جذب تسهیلات و خطوط اعتباری مصوب شده از سوی شورا اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر با سرعت خوب و مناسبی در حال انجام است.

ساخت پل به شهرداری تحمیل شد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در مراسم افتتاح این طرح گفت: به‌رغم اینکه اجرای تقاطع غیرهمسطح حافظ در شرح وظایف وزارت راه و شهرسازی است اما اقدامی در این حوزه انجام نشده است. محمود دادگو افزود: طبق آنچه در طرح جامع و تفصیلی آمده است، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح سوم خرداد، مهرشهر، حصارک، حافظ و زیرگذر حسین آباد بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که به‌رغم صراحت در شرح وظایف، این ارگان دولتی انجام این مهم را در کلان‌شهر کرج عهده دار نشد.

وی، نیاز کلان‌شهر کرج به داشتن راه‌های مواصلاتی متناسب با حجم ترافیک شهری را یادآور شد و افزود: مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر به‌رغم داشتن مسوولیت مستقیم در قبال ساخت و احداث این تقاطعات غیرهمسطح، اجرای این سازه‌های عمرانی ترافیکی را برعهده گرفت.

دادگو اظهار کرد: اجرای پل مهرشهر، پل سوم خرداد، زیرگذر حسین آباد و پل حصارک هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به شهرداری تحمیل کرد در صورتی‌که این هزینه‌ها باید از سوی دولت و وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شد.