دنیای‌اقتصاد، استان تهران، صادق شاهیان نطنزی: با توجه به اینکه شهر آبعلی از دیرباز مورد توجه گردشگران و خوش‌نشینان شهر تهران بوده است این منطقه به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان تهران، نیاز مبرم به طراحی طرح جامع گردشگری دارد. شهردار آبعلی گفت: از آنجا که شهر آبعلی یکی از قطب‌های گردشگری استان تهران است و در ایام مختلف گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می‌‌کنند، برآن شدیم تا طرح جامع گردشگری شهر آبعلی را طراحی کنیم.

ایرج زاهدی اظهار کرد: شهر آبعلی یکی از مناطق زیبا و خوش‌آب و هوا در شمال شرق استان تهران است و روزانه و به‌خصوص در ایام پیک، مسافران و گردشگران زیادی که گاهی تا ۱۰۰هزار نفر می‌رسد به این منطقه سفر می‌‌کنند.

شهردار آبعلی در معرفی مکان‌های توریستی و گردشگری منطقه بیان کرد: به‌واسطه وجود قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران در آبعلی، در زمستان علاقه‌مندان به ورزش اسکی و دوستداران طبیعت برفی به این منطقه سفر می‌کنند. ولی از آنجا که امکانات ما محدود است، درصدد ایجاد فضاهای تفریحی و اقامتی درخور شأن گردشگران در این مکان هستیم.

وی گفت: نگاه ویژه استاندار تهران، فرماندار شهرستان دماوند به آبعلی که باید این شهر به قطب اصلی گردشگری شمال شرق استان تهران درآید و باید عرصه را برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم کرد باعث دلگرمی مردم این خطه شده که جا دارد از این نگاه ویژه قدردانی کنیم.

شهردار آبعلی در رابطه با هتل آبعلی عنوان کرد: هتل آبعلی اولین سازه بتنی کشور است که در حال حاضر زیر نظر بنیاد مستضعفان است و ما شاهد تخریب این بنا هستیم و در مجموعه مدیریت شهر آبعلی آمادگی این را داریم که با این ارگان در رابطه با بازسازی و به‌کارگیری این هتل همکاری لازم را داشته باشیم.