دنیای‌اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری‌اصل: مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند گفت: پالایشگاه امام خمینی شازند با سهم ٢٥ درصدی در تامین بنزین کشور، روزانه ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ با اکتان ٩٠ و ٩١ و بنزن زیر یک درصد تولید می‌کند. شیرازی‌زاده افزود: این پالایشگاه با تولید روزانه ١٦ میلیون لیتر بنزین پاک، از مهم‌ترین تولیدکنندگان این فرآورده در کشور است.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت برای تولید بنزین یورو ٤ افزود: از بهمن سال گذشته تولید بنزین معمولی با اکتان ٨٧ از چرخه تولید پالایشگاه حذف و تمام تولید این پالایشگاه با استانداردهای بین‌المللی یورو ٤ منطبق شده است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان، تولید و عرضه بنزین باکیفیت بالا نقش بسزایی در تثبیت وضعیت مطلوب هوا دارد که این مهم در کلانشهرهای ایران ازجمله تهران اثرگذار بوده است. شیرازی‌زاده اضافه کرد: هم‌اکنون استاندارد مطلوب بنزن موجود در بنزین حدود یک درصد است که این عدد در بنزین تولیدی پالایشگاه شازند زیر این مقدار است. همچنین براساس استانداردهای جهانی میزان گوگرد موجود در بنزین ٥٠ ppm است که گوگرد بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز زیر این مقدار است. وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش میزان تولید بنزین در این پالایشگاه پیش‌بینی نشده است، گفت: درصورت لزوم با تدوین طرح‌های مختلف از جمله کاهش تولید نفت کوره و تبدیل آن به بنزین می‌توان نیاز کشور را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند گفت: هم‌اینک روزانه بیش از ٢٥ درصد از ٦٥ میلیون لیتر بنزین پاک مورد نیاز کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.