دنیای‌اقتصاد، بندرعباس: ۲۰ نفر از رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در کشورهای مختلف با هدف آشنایی با ظرفیت‌های حوزه حمل و نقل دریایی استان هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دیدار کردند. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، این هیات اقتصادی در بدو ورود به بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران مورد استقبال مسوولان بندر شهید رجایی قرار گرفتند و در ادامه حضور خود از بخش‌های مختلف پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران بازدید کردند.

رضا عباسقلی، مدیرکل امور دفاتر نمایندگی‌های خارج از کشور سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه این دیدار گفت: در پی تاکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر فعال‌سازی دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات، هم‌اکنون تعداد رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در کشورهای مختلف از ۱۰ نفر به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

وی دیدار از بندر شهید رجایی را فرصتی مناسب برای آشنایی رایزنان اقتصادی با ظرفیت‌های لجستیکی، گمرکی و حمل‌ونقل دریایی در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور دانست و افزود: این ۲۰ رایزن اقتصادی پس از بازدید از بندر شهید رجایی و سایر بنادر تجاری ایران از مهرماه در کشورهای حوزه خلیج‌فارس، جنوب شرق آسیا، دو کشور آفریقایی و دو کشور اروپایی مستقر خواهند شد.

به گفته عباسقلی، این بازدیدها با هدف آشنایی با ظرفیت‌های موجود در بندر شهید رجایی و آشنایی با صادرکنندگان و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران در این بندر انجام می‌شود.

مدیرکل امور دفاتر نمایندگی‌های خارج از کشور سازمان توسعه تجارت ایران همچنین اضافه کرد: برنامه داریم با معرفی این فرصت‌ها به رایزنان اقتصادی، سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری برای بنادر و اقتصاد کشور جذب کنیم.