دنیای‌اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سهم مسکن مهر استان ۵۰ هزار واحد است که به‌زودی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر با حضور مسوولان ارشد کشوری به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی همچنین ازافتتاح دو ورزشگاه، پنج مدرسه، دو باب مسجد و سه درمانگاه نیز در شهرک مهرگان در ماه آینده همزمان با واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و افزود: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر نیز به متقاضیان پرداخت شده که از یک‌سال گذشته تاکنون ۷۵ میلیارد تومان آن برگشت داده شده است. محمدزاده افزود: در حال حاضر ۳۰۰ طرح در حوزه راه و شهرسازی استان نیمه تمام است که حجم سرمایه‌گذاری آنها ۲ هزار میلیارد تومان است که شاخص آنها طرح جاده قزوین، الموت به تنکابن، قزوین به مسیر رحیم آباد و کلاچای، بزرگراه قزوین به ساوه، قزوین به ابهر در ردیف مسیرهای استانی و بزرگراه تاکستان به رزن، آزادراه قزوین به محمدیه و آبیک، بوئین‌زهرا به رحیم آباد و قزوین به تاکستان در برون استانی از جمله آنها است.

محمدزاده یادآور شد: ۵۵ درصد طرح‌های استان در حوزه راه‌روستایی است که در حال حاضر ۹ قرارداد بزرگ در این بخش منعقد شده که بیش از ۸۰ میلیارد تومان حجم اعتبارات این پروژه‌ها است. محمدزاده گفت: احداث و روکش آسفالت هر کیلومتر راه روستایی حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که در مناطق دشت و کوهستانی متفاوت است. مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: پیگیر اجرای متروی هشتگرد به قزوین هستیم که در حوزه ایمن سازی و راهداری برای ما اهمیت خاصی دارد و امیدواریم بتوانیم به صورت فاینانس آن را اجرا کنیم که در حال حاضر مطالعه فاز اول به پایان رسیده و فاز دوم آغاز شده است. محمدزاده گفت: این طرح ۷۴ کیلومتر طول دارد و چند ایستگاه در نظرآباد، آبیک، کاسپین، محمدیه و قزوین برای آن پیش‌بینی خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص اجرای طرح توسعه امامزاده حسین(ع) اظهار کرد: امامزاده حسین(ع) یکی از پروژه‌های مهم قزوین است که با همکاری اداره‌ها و سازمان‌ها عملیات طرح توسعه این بنای مذهبی و دینی و احیای بافت فرسوده و حاشیه آن آغاز شده که در فاز اول ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه می‌شود.