دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از قابلیت‌های استان در حوزه معدن، دریاچه ارومیه است که در این رابطه در صدد هستیم منطقه ویژه اقتصادی برای استخراج املاح معدنی این دریاچه را در جنوب آن راه‌اندازی کنیم. تقی کهوریان در جلسه شورای اشتغال آذربایجان غربی اظهار کرد: به‌تازگی برنامه‌ریزی‌های خوبی به منظور جلوگیری از رکود واحدهای تولیدی استان انجام شده و ما قصد داریم نخستین گام‌ها را در این خصوص در کشور برداریم.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در استان، نبود سرمایه در گردش است که در این خصوص پنج هزار میلیارد ریال نیاز مالی برای واحدها وجود دارد. کهوریان اظهار کرد: امیدوار هستیم بتوانیم این میزان تسهیلات لازم را برای واحدهای مشکل‌دار تهیه کنیم. معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی درخصوص نحوه شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار در استان نیز گفت: آخرین وضعیت واحدهای صنعتی در استان از طریق ادارات صنعت، معدن و تجارت احصا می‌شود تا بهترین اقدام در راستای بهبود وضعیت آنها صورت گیرد.

کهوریان با اشاره به اهمیت توجه به موضوع معدن و قابلیت‌های معدنی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر، راه‌اندازی دو شهرک تخصصی سنگ در جنوب و شمال استان در حال بررسی است و علاوه بر آن برنامه‌ریزی خوبی نیز به منظور ایجاد تکنولوژی برتر در حوزه فرآوری معدن در استان انجام داده‌‌ایم که با تحقق این برنامه‌ها، شاهد رشد با شتاب حوزه معدن در استان خواهیم بود. وی تصریح کرد: یکی دیگر از قابلیت‌های آذربایجان غربی در حوزه معدن، دریاچه ارومیه است که در این رابطه درصدد هستیم منطقه ویژه اقتصادی برای استخراج املاح معدنی این دریاچه در جنوب آن راه‌اندازی کنیم. کهوریان گفت: هم اکنون میلیاردها تن املاح معدنی از جمله پتاس، منیزیوم و بور در دریاچه ارومیه وجود دارد که باید از آنها مطلوب‌ترین بهره‌برداری را انجام داد.