دنیای‌اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از استخراج روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت توسط این شرکت در حوزه‌های نفتی خود خبر داد و گفت: در عین حال تعهد تولید روزانه ۷ میلیون متر مکعب گاز هم به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب واگذار شده است. صفرعلی رئیسی با بیان اینکه حوزه فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان است، خاطرنشان کرد: چشم‌انداز بلندمدتی که برای تولیدات این شرکت در نظر گرفته شده تولید ۴۴۰ هزار بشکه نفت و ۱۵ میلیون متر مکعب گاز است.

رئیسی یادآور شد: در حال حاضر پنج حوزه نفتی مشترک با کشور عراق داریم که به اذعان مسوولان و کارشناسان صنعت نفت و گاز نه تنها از همتایان عراقی خود کمتر از منابع نفت و گاز استخراج نمی‌کنیم، بلکه حتی بیشتر از آنها نیز برداشت می‌کنیم.

وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب حتی در فصل زمستان نیز که مصرف وسایل گرمایشی به اوج خود می‌رسد تولید مستمر خود را حفظ کرد و در زمستان سه سال اخیر هیچ‌گونه قطعی گاز را نداشته‌ایم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته این شرکت را کارهای تعمیراتی و نگه داشت تولید دانست و گفت: طی سه سال اخیر، کارهای تعمیراتی ۹ کارخانه توسط پرسنل شرکت، انجام و همین امر باعث صرفه‌جویی میلیاردی شد.

رئیسی، کاشت و نگه داشت ۸۵ هزار اصله نهال از طریق آبیاری قطره‌ای را از دیگر اقدامات واحدهای عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب عنوان و خاطرنشان کرد: کاشت و نگهداری ۵۰ هزار اصله نهال دیگر در فصول پاییز و زمستان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به میدان نفتی نفت شهر، از آن به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین میدان‌های نفتی کشور یاد کرد و گفت: این میدان نفتی که قدمت آن به ده‌ها سال بازمی گردد می‌تواند خوراک پالایشگاه آناهیتا را تامین کند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب به طرح توسعه‌ای میدان نفتی نفت شهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشترک بودن میدان نفت شهر و به‌منظور تولید مطلوب از این مخزن، طرح توسعه‌ای آن در قالب یک واحد بهره‌بردار انجام گرفته است. رئیسی، یادآور شد: یک واحد تقویت فشار گاز پس از انجام مطالعات مهندسی هم‌اکنون در مرحله واگذاری برای اجرا است. وی همچنین توسعه پروژه‌های میادین چشمه خوش، دهلران، دانان پایدار، پیدار غرب، سرکان، ماله کوه، شاخه، آبان و تنگ بیجار را از جمله برنامه‌های توسعه‌ای و در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در قالب طرح‌های توسعه‌ای میادین نفتی و گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با هدف افزایش تولید در مرحله اجرا هستند.

رئیسی همچنین به تعریف چشم‌انداز و برنامه پنج‌ساله توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مختلفی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان تعریف شده که فاز اول آن با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی به انجام خواهد رسید.