استقرار 10 دکل حفاری در میدان‌های نفتی یاران و آزادگان جنوبی

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری از استقرار ۱۰ دکل حفاری در میدان‌های مشترک یاران و آزادگان جنوبی خبر داد. محمدرضا تاکایدی گفت: هم اکنون دکل حفاری فوق سنگین ٦٠ فتح و دکل‌های سنگین خشکی ٢٨ و ٩٢ فتح که در ردیف دستگاه‌های روزآمد ناوگان شرکت قرار دارند در موقعیت میدان نفتی یاران جنوبی در حال حفر چاه‌های توسعه‌ای هستند و دکل ٥٤ فتح نیز در حال انتقال به منطقه است.

وی در زمینه برنامه‌های این شرکت در انجام حفاری در بخش جنوبی میدان‌های یاران و آزادگان افزود: این شرکت در میدان یاران ٢٢ حلقه چاه و در آزادگان جنوبی نیز ٥٠ حلقه چاه توسعه‌ای برای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) حفاری می‌کند. تاکایدی با بیان اینکه در میدان آزادگان جنوبی تاکنون پنج حلقه چاه توسعه‌ای حفاری و تکمیل شده است، اظهار کرد: در این میدان هم اکنون دکل‌های ٢٦، ٢٧، ٣٢، ٣٣، ٨١ و ٨٩ فتح در حال حفاری چاه‌های جدید هستند.

وی با اشاره به همکاری شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های حفاری در میدان یاران و آزادگان جنوبی گفت: حفاری چاه‌های توسعه‌ای در این میدان‌ها به‌صورت کلید در دست (EPDS) انجام و همزمان با عملیات حفاری، تمامی خدمات تخصصی جانبی و پشتیبانی نیز ارائه می‌شود. معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری افزود: با هماهنگی با شرکت متن به عنوان کارفرمای طرح توسعه میادین نفتی یاران و آزادگان جنوبی و تامین کالا و مواد به‌تدریج به تعداد دکل‌های حفاری در این میدان‌ها افزوده خواهد شد.