دنیای‌اقتصاد، کرج، رسول باقری: رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت:۸۰ تا۹۰ درصد اشتغال توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود و درحقیقت این بخش در رفع معضل بیکاری در کشور حرف اول را می‌زند. حسین طوسی در دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات کارت بازرگانی هوشمند افزود: یکی از مشکلات مهم اقتصاد ما بیکاری است که با همیاری و حمایت دولت توسط بخش خصوصی قابل حل خواهد بود.

وی اظهار کرد: هرسال تعداد زیادی در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند و تنها بخش خصوصی و تولید است که می‌تواند برای اکثر آنها اشتغال پایدار ایجاد کند.

طوسی با اشاره به اینکه بسیاری از موسسه‌های تجاری بزرگ مثل بانک‌ها باتوجه به گردش مالی بالای خود به تناسب نمی‌توانند ایجاد اشتغال کنند، افزود: بخش خصوصی، خدمات، صنعت و بخش تولیدات است که براساس قواعد اقتصادی، سرمایه‌گذاری می‌تواند اشتغال مولد پایدار ایجاد کند.

وی افزود: ایجاد اشتغال دارای قواعد و اصول خاص خود است که رشد و توسعه را با خود به همراه دارد.

طوسی با اشاره به اینکه تنها ۱۴ درصد منابع بانکی در اختیار بخش تولید است، گفت: اگر بخش خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی دچار مشکل شده است، به‌دلیل شرایط خاص اقتصادی مانند افزایش بی‌سابقه تحریم، تورم، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پولی بوده است.

وی ادامه داد: در شرایط به‌وجودآمده در زمینه ایجاد رکود و تورم اقتصادی، بخش خصوصی مقصر نبوده و انصاف نیست که این بخش خسارت این معضلات را پرداخت کند.

طوسی با اشاره به کارت‌های بازرگانی هوشمند که فعالیت‌های تجاری را تسهیل کرده‌اند، افزود: به‌وسیله این کارت‌ها حقوق بخش خصوصی حفظ و فعالیت‌های تجاری به صورت روان‌تر انجام خواهد شد.