دنیای‌اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: زمانبندی شروع و خاتمه پروژه‌های مشارکتی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد مزجی در نخستین دیدار میدانی خود از پروژه‌های اقتصادی که از مناطق کم برخوردار و پروژه بازار بزرگ ملل آغاز شد، اظهار کرد: هدف ما از این دیدار اجرای سیاست‌های کلی شهرداری مشهد در رابطه با بها دادن به سرمایه‌گذاران و همچنین همکاری و پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذارانی است که مشهد را به‌عنوان محل مناسب برای توسعه امور اقتصادی انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: سرمایه‌گذارانی که سرمایه بزرگ حرم مطهر را قدر دانسته و در مشهد اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند از حمایت بزرگ‌تری که همانا امدادهای غیبی خداوند متعال است، بهره‌مند می‌شوند.

معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد ادامه داد: ما از همه سرمایه‌گذاران به‌ویژه افرادی که با شهرداری مشهد مشارکت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

مزجی یکی از راه‌های عملی شدن این امر را دیدار از پروژه‌های در حال احداث دانست و تصریح کرد: طی دیدار از پروژه‌ها، از نزدیک مشکلات را بررسی و تدابیر لازم را برای حل آنها در راستای سیاست حمایت از سرمایه‌گذاران معمول می‌داریم.

وی عنوان کرد: شهرداری درباره جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه بافت‌های شهری گام‌های موثری برداشته است و در حال حاضر نیز با توجه به سیاست‌های مدقن شورای اسلامی شهر و اراده قطعی شهردار پرتلاش، این مهم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود. معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با بهینه‌سازی و ادامه برنامه‌های موجود در جهت خشنودی و رفاه زائران و مجاوران گام‌های بلندتری برداریم. مزجی در مورد طرح مشارکتی بازار ملل نیز اظهار کرد: این پروژه در یک منطقه کم‌برخوردار شهری احداث می‌شود که با همت سرمایه‌گذار و حمایت‌های شهرداری اجرای این پروژه با موفقیت در حال انجام است. وی بیان کرد: از شاخص‌های مثبت پروژه مشارکتی بازار ملل می‌توان به رعایت مناسب برنامه زمانبندی تعیین شده آن اشاره کرد که احداث مطابق آن برنامه پیش می‌رود.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانعی برای اجرای پروژه بازار ملل وجود ندارد و از سرمایه‌گذار خواسته‌ایم تا زمان افتتاح پروژه را به‌زودی به اطلاع عموم مردم برساند.

مزجی تاکید کرد: بعد از این از سرمایه‌گذاران پروژه‌های مشارکتی می‌خواهیم تا برنامه زمانبندی آغاز و افتتاح پروژه‌ها را به اطلاع مردم برسانند و ما نیز تمام توان خود را برای کمک به تحقق برنامه اعلام شده به‌کار خواهیم بست.

وی با اشاره به اینکه شناخت خوبی از فرهنگ مردم مشهد دارد، اضافه کرد: احداث پروژه بازار بزرگ ملل توانسته است اثرگذاری مناسبی بر فرهنگ مردم منطقه داشته باشد و همچنین با تغییر الگوی ساخت و ساز در این محدوده، مردم را به سمت ساخت و سازهای مجاز، زیبا و مقاوم با استفاده از اصول مهندسی و شهرسازی هدایت کند. معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه باید پیوست‌های مختلف از جمله پیوست فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی را برای پروژه‌های مشارکتی پیش‌بینی کنیم، ادامه داد: این پروژه پیوست فرهنگی و اجتماعی را با خود همراه داشته و نشان داده است که سرمایه‌گذاری در این‌گونه مناطق از توجیه مناسب اقتصادی و اجتماعی برخوردار است. مزجی عنوان کرد: به‌منظور همکاری بیشتر با سرمایه‌گذار در پروژه بازار ملل، حسب نظر شهردار و سیاست‌های کلی جاری شهرداری در این بازدید، آمادگی خود را برای واگذاری سهم‌الشرکه شهرداری به سرمایه‌گذار قبل از پایان احداث اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های شاخص پروژه بازار بزرگ ملل واقع شدن آن در محلی است که دارای دسترسی به راه‌های اصلی بوده و نیازی به بازگشایی معبر جدید برای ایجاد دسترسی به پروژه نیست که این موضوع نشان‌دهنده دقت شهرداری در انتخاب محل پروژه‌ها است.