دنیای اقتصاد، بندرعباس: همزمان با برگزاری شانزدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی ایران، پنج قرارداد سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفتی و آب‌شیرین کن با اعتبار ۵هزار و۶۲۰ میلیارد ریال با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور منعقد می‌شود. محمدعلی اصل سعیدی‌پور، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی توسط ۴شرکت بخش خصوصی در مساحت ۴ هکتار از جمله طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است که با بهره‌برداری از آنها تحول قابل ملاحظه‌ای در زمینه توسعه خدمات نفتی، درآمدزایی و اشتغالزایی در کشور ایجاد خواهد شد. وی افزود: این مخازن صادرات و ترانزیت فرآورده‌های سنگین نفتی را انجام می‌دهند و ۱۲۰ نفر اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ایجاد می‌شود.

به گفته سعیدی پور، پنجمین طرح پروژه سرمایه‌گذاری ساخت و بهره‌برداری از کارخانه آب‌شیرین‌کن است که با احداث آن در بندر شهید رجایی سالانه ۳۶۵ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی بندرعباس تولید می‌شود و بخشی از مشکل آب آشامیدنی منطقه غرب و شهر بندرعباس را برطرف خواهد کرد.

وی گفت: این کارخانه در مساحت ۵/۳ هکتار احداث می‌شود و ۵۰ نفر اشتغال‌زایی از دیگر مزایای بهره‌برداری از این کارخانه است. معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین مراحل انعقاد قرار داد احداث ۶ پایانه نفتی دیگر، احداث یک سیلوی غلات و یک پایانه کانتینری نیز در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور با اعتبار یک‌هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال تا ۶ ماه آینده به انجام می‌رسد و ۳۴۸ نفر اشتغال دیگر را ایجاد می‌کند.

سعیدی پور در پایان یادآور شد: با در نظر گرفتن این پنج پروژه مجموعا بیش از یک هزار و صد میلیارد تومان از ابتدای سال‌جاری تا کنون در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور جذب سرمایه‌گذاری محقق شده است.