دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه آرمان: مدیر بازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری از طریق تعامل با بانک‌ها، یکی از روش‌های نوین شهرداری مشهد در پیاده‌سازی طرح‌های توسعه یافته شهری است. به گزارش روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، مهدی جلیلی مهربانی با اشاره به تهاتر بدهی‌های شهرداری مشهد با بانک‌های عامل از طریق واگذاری پروژه‌های شهری به آنان گفت: این طرح، یکی از راه‌هایی است که شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در پیش گرفته که مورد استقبال سیستم بانکی نیز قرار گرفته است.

جلیلی افزود: با اجرای این روش، علاوه‌بر تسویه بدهی‌های شهرداری مشهد، اجرای پروژه‌های شهری به سیستمی سپرده شده است که علاوه‌بر برخورداری از توان مالی لازم، امکان به خدمت گرفتن تخصص‌های مختلف مورد نیاز داخلی و خارجی را دارند و این پروژه‌ها با کیفیتی در شان شهر بهشت اجرا می‌شود. وی با اشاره به بدهکاری شهرداری مشهد به تعدادی از بانک‌ها گفت: یکی از عمده‌ترین دغدغه‌های شهرداری مشهد در سال جاری، موضوع تسویه اوراق است زیرا عمده سررسید تسویه و بازپرداخت اوراق شهرداری مشهد در سال۱۳۹۳ است.

جلیلی، بانک سپه را عمده‌ترین طلبکار شهرداری مشهد عنوان کرد و افزود: مبلغ بدهکاری شهرداری به بانک سپه، ۵۰۰ میلیارد تومان است و براساس توافقی که شهرداری مشهد با مجموعه بانک سپه در تهران و مشهد داشته است، سه پروژه به ارزش تقریبی ۵ هزار میلیارد ریال برای تسویه این بدهی به بانک سپه واگذار می‌شود.

مدیر بازاریابی و بهره‌برداری معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تاکید کرد: امیدوار هستیم با واگذاری این سه پروژه به بانک سپه، مجموع بدهکاری شهرداری مشهد به این بانک تسویه شود و تا پایان ۱۵ اسفندماه سال‌جاری که زمان سررسید اوراق است، شهرداری به این بانک، بدهی نداشته باشد.

جلیلی درخصوص بدهکاری شهرداری به بانک تجارت نیز گفت: شهرداری همچنین با بانک تجارت توافق‌نامه‌ای را درخصوص واگذاری تعدادی از پروژه‌های منطقه ثامن برای تسویه اوراق، منعقد کرده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.