دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: به دنبال بررسی تماس‌های مردمی با شماره ۱۲۲ بیشترین گلایه‌ها از مصرف نادرست آب در اداره‌ها بوده است. هاشم امینی با اشاره به اینکه بحران آب مساله‌ای نیست که اثرات ناشی از آن را نتوانیم به عینه مشاهده کنیم، ادامه داد: خشکسالی اصفهان ناشی از تغییر اقلیم است و طی سالیان سال با ما همراه خواهد بود. وی با بیان اینکه خشکی زاینده رود، رودخانه زاینده رود را به یک رودخانه فصلی مبدل کرده است، ادامه داد: اکثر روستاهای استان به‌دلیل پایین آمدن حجم آب‌های سطحی و خشک شدن قنات‌ها که روزی آبادی‌هایی سرسبز بودند، تبدیل به بیابان و خالی از سکنه شده‌اند.

وی با اعلام اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای یک مُسکن بیشتر نیست، اعلام کرد: تنها با قرار دادن مدیریت مصرف و تقاضا در دستور کار اداره‌ها از جمله دستگاه‌های کشاورزی، صنعتی و شرب می‌توان بحران آب را در استان مدیریت کرد.

هاشمی متوسط بارندگی‌ها در اصفهان را ۱۲۰ میلی متر اعلام کرد که هم‌اکنون به ۱۱۰ میلی‌متر هم رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه شاهد آبیاری فضاهای سبز در اداره‌های دولتی با آب تصفیه شده هستیم، اعلام کرد: آب با سختی و تکلف از مخزن وارد رودخانه می‌شود و با شرایط بسیار سخت یک لیتر آب در ثانیه تصفیه می‌شود که برای انتقال آن نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان است.

هاشمی اعلام کرد: در سند جامع مدیریت صحیح مصرف آب بخشی از اقدامات برای اداره‌ها تعریف شده است که استفاده از شیرآلات کاهنده و اصلاح کولرها ازجمله این اقدامات است.