دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: در پروژه‌های استانی و ملی ملاحظات محیط زیستی رعایت می‌شود اما در دو بخش پروژه‌های شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیاری از مسائل رعایت نمی‌شود. امید حاجتی عنوان کرد: برنامه توسعه استراتژیک به تفکیک شهرستان‌ها شروع شده است. این برنامه صرفا اقتصادی و به‌منظور کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص‌های اقتصادی کل استان انجام می‌شود.

وی افزود: از این پس در منطقه آزاد اروند اعتبارات عمرانی استانی تخصیص نخواهد یافت و برای فعالیت‌های عمرانی در این مناطق از بودجه منطقه آزاد استفاده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان گفت: در پروژه‌های استانی و ملی ملاحظات محیط زیستی رعایت می‌شود، اما در دو بخش پروژه‌های شهرداری‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیاری از مسائل رعایت نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در مورد اول به‌دلیل اینکه مطالعات آمایش سرزمین استان انجام گرفته و پروژه‌هایی از این قبیل باید پس از تصویب در کارگروه آمایش به مرحله اجرا در بیاید در آینده نزدیک با مشکلات زیست محیطی خاصی مواجه نخواهیم بود.

حاجتی در خصوص طرح و پروژه‌های شهرداری‌ها نیز گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی باید با سرعت بیشتری انجام گیرند و در زمان اجرا نیز ملاحظات زیست‌محیطی در آنها رعایت شود.