دنیای اقتصاد، اصفهان: استاندار اصفهان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال، ۱۳ میلیون تردد در راه‌های اصلی اصفهان انجام شد که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. رسول زرگرپور بعد از جلسه کمیته‌های دهگانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان افزود: نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر نیز برای دیدن این استان وارد اصفهان شدند که ۷۰ درصد آنها از شهر اصفهان و بقیه سایر از شهرستان‌های استان دیدن کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در شهر اصفهان و شهرستان‌های دیگر اسکان داده شدند، گفت: بعد از شهرستان اصفهان شهرستان‌های کاشان، نطنز و خورو بیابانک میهمانان بیشتری داشتند.

وی گفت: ۱۰ درصد از مسافران نوروزی در هتل ها، ۳۸ درصد در خانه‌های استیجاری و ۳۳درصد در مدارس و مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اسکان داده شدند.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت هوای خوب اصفهان و بارش‌های بهاری گفت: در لطافت بهاری، مسافران بیشتری از اصفهان و رودخانه زاینده‌رود دیدن کردند.

وی گفت: نزدیک به ۲ میلیون نفر نیز از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان دیدن کردند و در روز حدود ۲۵۰ هزار نفر وارد میدان امام خمینی شهر اصفهان می‌شدند.

وی اظهار کرد: با خدمات‌رسانی بیش از ۲۵ دستگاه با حدود ۵۰ هزار نیرو در مدت ۲۰ روز، اصفهان در مجموع نمره خوبی در پذیرایی از مسافران نوروزی گرفت.