دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: استاندار خراسان شمالی از حمایت استانداری از وجود سرمایه‌گذار واقعی برای ساخت سینما در این استان خبر داد و گفت: به این منظور استانداری در تمام زمینه‌ها از جمله ارائه زمین رایگان، پروانه رایگان، آب و برق و گاز از سرمایه‌گذاری که فقط در قالب ساخت سینما اقدام کند حمایت خواهد کرد. سیدعلی‌اکبر پرویزی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر خراسان شمالی بر مشکل جدی زیرساخت‌های فرهنگ و هنر در استان تاکید و ابراز امیدواری کرد، در سال آینده بخشی از مشکلات اعتباری و عمرانی این جامعه مرتفع شود.

وی خطاب به جامعه هنرمندان استان گفت: به‌طور حتم با شرایط موجود اقتصادی کشور همه مشکلات این قشر به‌زودی و به‌طور کامل حل نخواهد شد، چراکه به‌دلیل وجود تعدد پروژه‌های نیمه‌تمام از دولت گذشته و کمبود منابع هنوز نتوانستیم پروژه نیمه‌تمام را جمع کنیم.

پرویزی درهمین زمینه اظهار کرد: ما وارث هزاران پروژه نیمه‌تمام در استان هستیم که از گذشته به ارث گذاشته شده است و ما هنوز فرصت کارجدید در دولت یازدهم را پیدا نکردیم.

استاندار خراسان شمالی در رابطه با برگزاری کنسرت‌ها دراستان گفت: همواره برگزاری کنسرت‌ها و همایش‌ها در استان مخالفان جدی داشته، ولی از کنسرت‌هایی که مجوز براساس چارچوب و قوانین داشته باشد حمایت می‌کنیم.

پرویزی در خصوص نبود سینمای مناسب در استان گفت: متاسفانه مشکل سینما در استان حل شدنی نیست و هیچ گونه توجیه اقتصادی برای استان ندارد؛ چراکه هیچ بخش خصوصی حاضر نیست دراین شهر و استان سینما بسازد.

وی از آمادگی کامل استانداری برای حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد. پرویزی در ادامه به کاهش سرانه مطالعه دراستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزنامه‌های استان برای فروش مشکل دارند و جمعیت کتابخوان پایین است.