دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: با حمایت‌های مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، این شرکت توانست در اقدامی نوین و ابتکاری نفت‌های موجود در حوضچه تبخیر واحد نمک‌زدایی نفت شهر را جمع آوری و دوباره وارد چرخه تولید کند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: به‌منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و بازیافت نفت‌های موجود در حوضچه تبخیر واحد نمک زدایی نفت شهر و جلوگیری از سوزاندن مکرر فرآورده‌های نفتی در حوضچه‌ها و ورود مجدد آن در چرخه تولید، مهندسان شرکت در اقدامی نوین و ابتکاری توانستند علاوه‌بر صرفه‌جویی ارزی گام مهمی به‌منظور حفاظت از محیط زیست بردارند.

مهندس کرمی مقدم افزود: با انجام این پروژه که با صرف کمترین زمان ممکن و با حداقل سرمایه مالی انجام گرفته است، زمینه استفاده بهینه از مواد نفتی غیر قابل استفاده فراهم شد و با استفاده از پمپ‌های انتقال، زمینه انتقال آن به مخزن API فراهم شد.

سیستم API به‌منظور جمع‌آوری آب‌های سطح الارضی و شست‌وشوی مخازن در زمان اورهال و تعمیرات روی تاسیسات استفاده می‌شود و پیشتر به‌دلیل ضعیف بودن پمپ‌های API و عدم لوله‌کشی مناسب، امکان انتقال نفت از این مخزن به مدار تولید میسر نبود و با نصب پمپ‌ها و ایجاد شبکه انتقال متناسب با شرایط موجود زمینه جمع‌آوری نفت موجود در حوضچه تبخیر نمک‌زدایی نفت شهر فراهم شد.