دنیای اقتصاد، اصفهان: رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان ضمن اعلام برخی از مشکلات موجود در بیمارستان‌های اصفهان گفت: بخش خصوصی در بهداشت و درمان استان فعالیت شایسته‌ای نداشته است.

غلامحسین صادقیان اظهار کرد: تشکیل سه کمیته غذا، خدمات شهری و ارتقای سلامت در شورای اسلامی شهر اصفهان از جمله اقدامات اولیه در این کمیسیون بوده است.

وی سلامتی را آرامش در چهار بعد اجتماعی، روانی، معنوی و جسمی تعریف کرد و ادامه داد: بر خلاف باور برخی نباید سلامتی را تنها در نبود بیماری تعریف کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مسوولیت‌های حاکمیتی برای تامین سلامت عموم مردم جامعه اظهار کرد: باید توجه داشت که بهداشت و درمان و علوم پزشکی تنها ۲۵ درصد از تامین سلامت شهروندان را عهده‌دار است و ۷۵ درصد دیگر آن به هم‌افزایی و تعامل دیگر نهادها برمی‌گردد.

وی به استفاده از متخصصان برای پیگیری مباحث سلامت شهروندان اصفهانی در کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره و بیان کرد: به این منظور شورای چهارم قصد دارد از پتانسیل‌های بالقوه موجود در شهر اصفهان برای ارتقای سلامت شهروندان بهره‌برداری کند.

صادقیان با اشاره به تشکیل کمیته سلامت شهروندی در شهرداری اصفهان به دنبال جلسات مکرر شهرداری و کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز کرد: تدوین سند سلامت شهر اصفهان، تصویب الزام تدوین پیوست سلامت برای پروژه‌های شهری و تشکیل خانه‌های سلامت در محلات نیز از دیگر فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در این کمیسیون بوده است.

وی اصلاح ساختار سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری اصفهان را از دیگر برنامه‌های کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: به این منظور با اصلاح ساختار این سازمان و استفاده از گروه‌های نظارتی برای نظارت بر کیفیت و سلامت مواد غذایی ارائه شده در این بازارها و میادین نظارت بهتری بر مواد غذایی ارائه شده در سطح شهر صورت گرفته است. وی در ادامه به بازدید از بیمارستان‌های مختلف شهر اصفهان و بررسی مشکلات آنها اشاره کرد و افزود: برخی از بیمارستان‌های اصفهان وضع نامناسبی دارند و باید رسیدگی به آنها صورت پذیرد.

صادقیان با اشاره به فعال نبودن بخش خصوصی در بهداشت و درمان استان اصفهان بیان کرد: اصفهان برخلاف دیگر کلان‌شهرهای کشور از حمایت بخش خصوصی در قسمت بهداشت و درمان برخوردار نیست، از این رو تمام بار درمانی این استان بر دوش دولت است.