دنیای اقتصاد، اردبیل، مهدی حسین‌نژاد: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: درآمدهای عمومی استان اردبیل در یک سال گذشته بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان بوده که افزایشی را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم. هاشم مظفری در جلسه کمیته درآمدهای عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در مقایسه با سال ۹۲ در سال گذشته با افزایش ۳۵ درصدی در کسب درآمدهای عمومی در استان اردبیل روبه‌رو بودیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مبلغ مصوب در قانون بودجه کشور برای درآمدهای عمومی استان اردبیل که در سال ۹۳ مبلغ ۲۴۷ میلیارد تومان تصویب شده بود، مبلغ وصول‌شده درآمدهای عمومی استان از منابع مختلف با چهار درصد بیشتر از مبلغ مصوب در قانون بودجه کشور رقمی بالغ بر ۲۵۶ میلیارد تومان در سال گذشته شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی درآمد عمومی استان در ۱۲ ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ گفت: درآمدهای مالیاتی در بخش‌های مختلف بیشترین سهم درآمدهای عمومی استان را از محل وصول با ۸۰ درصد از کل درآمدهای عمومی به خود اختصاص داده است.

مظفری افزود: منابع دیگری که ۲۰ درصد مابقی درآمدهای عمومی استان از آن منابع وصول شد عبارت از درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات با ۸ درصد، درآمد جرائم و خسارات با ۹ درصد و درآمدهای متفرقه با ۳ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه درآمدهای وصولی استان با پیگیری دستگاه‌های اجرایی و مسوولان استان به‌ویژه با تلاش و پیگیری اداره کل امور مالیاتی استان تحقق یافته است، بیان کرد: درآمدهای وصولی استان در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان برگشت و برای انجام امور جاری و توسعه و آبادانی هزینه شد.