اگر قصد خرید ساعت هوشمند اپل‏واچ را دارید باید بدانید که بند این ساعت به مرور زمان تغییر شکل و رنگ می‏دهد. این موضوع توسط یک سند داخلی اپل و وب‏سایت ۹to۵Mac فاش شده است. به گزارش فارنت، براساس این سند، اپل به کارکنان خود اعلام کرده بند ساعت‏های اپل‏واچ در طول زمان دچار تغییر شکل و رنگ خواهد شد، بنابراین ممکن است برخی مشتریان از این موضوع شکایت داشته و ساعت را با خود به فروشگاه بیاورند.

به‏عنوان مثال بند ساعت پس از گذشت زمان دچار چین و چروک و همچنین تغییر رنگ می‏شود. البته این موضوع به نحوه تولید محصول ارتباطی ندارد و بر اثر استفاده این تغییرات ظاهری به‏وجود می‏آیند. در واقع این مشکلات برای هر ساعت هوشمند یا معمولی دیگری که در بازار مشاهده می‏کنید نیز در صورت استفاده مکرر ممکن است اتفاق بیفتد.

همچنین انتظار می‏رود بندهای فلزی دچار خراشیدگی و بندهای چرمی دچار آسیب شوند که به عوامل مختلفی نظیر عرق، ادوکلن، لوسیون‏ها و … که روی مچ دست خود استفاده می‏کنید بستگی دارد. البته بخشی از این مشکلات نیز مربوط به استفاده مکرر و نسبتا طولانی‌مدت است. اپل هیچ گونه برگشت یا تعویضی را برای بند ساعت‏هایی که تشخیص دهد مورد استفاده طولانی قرار گرفته‏اند، در نظر نگرفته‏ است.

این موضوع در تایید خبر قبلی اپل مبنی بر محدود بودن سرویس برگشت اپل‏واچ که در آن کارشناسان این شرکت با استفاده از میکروسکوپ ساعت‏ها را بررسی می‏کنند، خواهد بود. همچنین برای ساعت‏های Apple Watch Edition نیز با استفاده از یک ترازوی مخصوص، وزن طلای استفاده شده روی ساعت اندازه‏گیری می‏شود تا چیزی از آن کم نشده باشد.