دنیای اقتصاد، کرمانشاه: رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه مطالبات و خواسته‌های اصلی صنعتگران از سفر رئیس‌جمهوری به استان را مطرح کرد. معراج محرابی با اشاره به اینکه خواسته‌های فعالان اقتصادی استان تامین منابع مالی و تسهیلات نیست، گفت: رفع برخی از قوانین دست و پاگیر که انگیزه‌های سرمایه‌گذاری را از بین برده و مانع رشد اقتصادی شده، خواسته اصلی فعالان اقتصادی استان است که می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

وی تعریف مشوق‌های سرمایه‌گذاری پایدار همچون معافیت‌های مالیاتی، کاهش نرخ بهره بانکی، سهولت اعطای تسهیلات بانکی و مشارکت سازمان‌های دولتی در سرمایه‌گذاری طرح‌های بزرگ را از مهم‌ترین خواسته‌ها عنوان کرد.

محرابی تاکید کرد: رفع موانع تولید متناسب با شرایط عمومی استان و نه در قالب نسخه کشوری و پایش و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت صادرات با پشتیبانی دولت و نسخه خاص استانی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی استان، استقرار صنایع به‌گونه‌ای است که هیچ‌یک از واحدها در این استان از معافیت مالیاتی بهره‌ نبرده‌اند، گفت: ارتقای شعاع ۳۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی و مستثنی کردن شهرک‌های صنعتی استان از این قانون و بهره‌مندی آنها از معافیت‌های مالیاتی ۱۰ ساله در استان کرمانشاه می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار مفید بوده و منابع مالیاتی استان را تقویت کند.