دنیای اقتصاد، ساری، سمیه ابوالحسنی: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید را ایجاد شورای گفت‌وگو به‌منظور رفع مشکلات بخش خصوصی عنوان کرد. عبدالله مهاجر در جلسه تخصصی شورای گفت‌وگو در اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات تعامل و همفکری کرد، افزود: در همه بخش‌ها به‌ویژه صنعت، معدن، کشاورزی، صادرات و واردات با مشکل مواجه هستیم که باید راهکارهای مناسبی برای برون رفت از این مشکلات ارائه شود. وی تصریح کرد: مشکل عمده بخش کسب و کار، دارایی و مالیات بر ارزش افزوده است که باید این امر مورد بررسی قرار گیرد.

دبیرشورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه به جد به‌دنبال آموزش دانش مجموعه در استان هستیم، گفت: با توجه به شعار سال جاری مقام معظم رهبری دولت و ملت، همدلی و همزبانی، می‌توانیم به‌صورت واحد برای رفع مشکلات بخش خصوصی گام‌های موثری برداریم.

مهاجر سه مشکل مهم در صادرات را نیز حمل و نقل، منابع مالی و مشکلات گمرکی عنوان کرد. نایب‌رئیس اتاق اکوی ایران و مازندران نیز در این جلسه هدف از تشکیل شورای گفت‌وگو در دولت تدبیر و امید را بررسی مشکلات و رفع موانع پیش روی بخش خصوصی عنوان کرد. احمد اصغری یکی از مشکلات بخش خصوصی را سازمان تامین اجتماعی عنوان و اظهار کرد: اتاق بازرگانی مامور وصول مطالبات تامین اجتماعی نیست و استعلام و تمدید کارت بازرگانی باید از این سازمان خارج شود.